کد خبر: 216855
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰

ترویج فرهنگ کتابخوانی هزینه نیست سرمایه گذاری است

زنجانی ها ۵۰ هزار نسخه کتاب اهدا کردند
ترویج فرهنگ کتابخوانی هزینه نیست سرمایه گذاری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اگر بخواهیم توسعه متوازنی را داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه  توجه داشته باشیم،چراکه فرهنگ سرمایه گذاری است و ترویج فرهنگ کتابخوانی هزینه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،محمد رضاخانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات جدید و نوین کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: در جامعه کنونی اگر کتابخانه را تنها به قرائت خانه تبدیل کنیم و کتابخانه صرفا سالن مطالعه و قفسه کتاب داشته باشد، مطلوب نیست و موفق نخواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه در کتابخانه‌های عمومی کشور خدمات جدیدی برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده و در استان زنجان نیز در حال اجرای خدمات جدید کتابخانه‌ای هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد جدید کتابخانه‌ها، در استان زنجان نیز نیاز به توجه، بازطراحی و بازسازی فضاهای کتابخانه‌ای، منابع و تجهیزات جدید داریم، افزود: با اجرای فعالیت‌های نوین در کتابخانه‌های عمومی و تبدیل کتابخانه به یک باشگاه اجتماعی، سعی داریم در توسعه فردی و مهارت افزایی اعضا کتابخانه‌ها موثر باشیم.

رضاخانی تصریح کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌ها در تاسیس و بازطراحی کتابخانه‌های جدید نمود دارد به عنوان مثال در بازطراحی کتابخانه سهروردی زنجان، اتاق مشاوره، کلینیک خواندن و فضای کار اشتراکی طراحی شده است. همچنین کتابخانه هدهد سفید زنجان نیز به صورت تخصصی در حوزه کودک درحال فعالیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری تور نمایشگاه کتاب با حضور برخی از اصحاب رسانه استان زنجان با هدف آشنایی رسانه با خدمات جدید کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد، ادامه داد: اگر بخواهیم توسعه متوازنی داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشیم، فرهنگ سرمایه گذاری است، توجه به این بخش هزینه نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه باید خدماتی تعریف کنیم که مردم به آن باور داشته و نیاز مردم را برطرف کند،گفت: امروزه شاهد حضور مشاورین دینی، مذهبی و خانواده در کتابخانه هستیم که در بحث‌های خانواده محوری فعالیت می‌کنند. همچنین سعی داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت، در افزایش توانایی افراد و کمک به اشتغال‌زایی نیز موثیز باشیم.

وی با اشاره به منابع کتابخانه‌های استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲، آمار کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۱۴۷ نسخه است، و در سال گذشته ۵۰ هزار نسخه کتاب نیز به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

شایان ذکر است: تور نمایشگاه کتاب با حضور اصحاب رسانه استان زنجان، همزمان با روز ویژه زنجان در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، در این روز نشست ادبی " شرح مثنوی" با حضور دکتر قربان ولیئی، جمعی از اصحاب رسانه و کتابداران استان زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha