کد خبر: کاهش-استرس-و-اضطراب-در-نوجوانان
۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۵:۵۹
کاهش استرس و اضطراب در نوجوانان

مهارت کاهش اضطراب در نوجوانان

کاهش استرس و اضطراب در نوجوانان این مقاله حاوی نکاتی است که دکتر ارترنر برای کاهش استرس(Anxiety) نوجوانان به خانواده ها توصیه می کنند که با هم مرور می کنیم:
  • خواب کافی و مناسب از نوجوان بخواهید که خواب کافی داشته باشند، هر چند که با وجود تکالیف، فعالیت های مختلف و وقت گذروندن با دوستان ممکن است خوابیدن به اندازه لازم برای نوجوانان کمی سخت باشد اما برای این که نوجوان خواب بهتری داشته باشد، لازم است که قبل از رفتن به رختخواب از تماشای تلویزیون، کار با گوشی، خوردن چای، قهوه و انجام فعالیت های بدنی اجتناب کند.
  • اهمیت به نقاط قوت نوجوانان نوجوانان را تشویق کنید که به نقاط قوت خود توجه کنند، مثلا اگر در ریاضی توانا هستند، در مدرسه به یکی از دانش آموزها که در ریاضی ضعیف است درس دهد و یا اگر شم هنری دارد به طور مثال در یک کلاس عکاسی ثبت نام کند. توجه به نقاط قوت نوجوان می تواند میزان استرس را در آن ها کاهش دهد.
  • فعالیت‌های ورزشی و بدنی از فرزند خود بخواهید که درگیر فعالیت های ورزشی شود، فعالیت های بدنی یک از بهترین راه های کاهش استرس محسوب می شود. فرزندتان را تشویق کنید که به صورت روزانه فعالیت هایی مثل یوگا، دوچرخه سواری، پیاده روی، والیبال یا هر فعالیت دیگری که برایش لذت بخش هست را انجام دهد. بهترین فعالیت های بدنی آن هایی هستند که نوجوان می تواند با دوستان و هم سن و سالان خود به بازی بپردازد و خوش بگذراند.
  • برنامه های شاد و مفرح از نوجوانتان بخواهید که علاوه بر ورزش، فعالیت هایی که خوشحالش می کند و سر خوشی به همراه می آورد را انجام بدهد، مثلا به موسیقی گوش کند، به سینما برود و یا نقاشی بکشد. نکته مهم این است که فرزندتان باید این فعالیت ها را به صورت منظم و مداوم انجام دهد، حتی وقتی سرش شلوغ است و یا استرس دارد.
  • مشورت با فردی قابل اعتماد نوجوانتان را تشویق کنید که درباره استرس های روزانه اش، با والدین، معلم یا فردی قابل اعتماد صحبت کند. به فرزندتان یادآوری کنید که صحبت با یک فرد آگاه می تواند در پیدا کردن راه های کاهش استرس کمکش کند.
اختلال اضطراب شایعترین نوع اضطراب بین نوجوانان است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در انگلستان که از یک جامعه آماری 200 نفره که 100 تن از آنان 6 تا 12 سال بوده اند و 100 تن دیگر 13 تا 18 سال، یافته ها حاکی از این است که کودکان و نوجوانان بر خلاف این که در یک گروه سنی قرار می گیرند، ولی بیماری های روحیشان مانند اضطراب درمان ها و نشانه های متفاوتی دارد. استرس های نوجوانان در مقایسه با کودکان عمومی تر و اجتماعی تر بود، ضمن آن که نوجوانان مشکلات خلقی بیشتری داشتند و نمی توانستند با مدرسه درست ارتباط برقرار کنند. با توجه به این یافته ها، علی رغم این که اضطراب در هر دو گروه کودکان و نوجوانان نرمال است اما شدت این علائم در نوجوانان بیشتر است (نمره 5.33 در مقابل نمره 4.93) بنابرین شیوه های متفاوتی برای هر کدام از این دو گروه استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha