کد خبر: عوارض-کلر-استخر-برای-مو
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
عوارض کلر استخر برای مو

عوارض کلر استخر

کلر استخر برای مو عوارض بسیاری دارد و علاوه بر آن به پوست نیز آسیب وارد می‌کند (Complications of chlorine) . در این قسمت از مقاله به معرفی عوارض کلر استخر برای مو و پوست می‌پردازیم.
  • شکنندگی مو
  • خشکی مو
  • تغییر رنگ و در واقع بد رنگ شدن موها
  • شکستن موها
  • ژولیدگی موها
  • تیرگی و از بین بردن شفافیت مو
  • خشکی شدید پوست
  • تبدیل شدن رنگ موها به رنگ سبز به دلیل سبز رنگ بودن گاز کلر
  • از بین رفتن چربی مو و پوست

اقدامات لازم جهت کاهش عوارض

برخی از روش‌ها وجود دارند که می‌توانند تا حدودی از عوارض کلر استخر برای مو بکاهند. در زیر به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد:

خیس کردن موها قبل از وارد شدن به آب استخر

قبل از اینکه وارد استخر شوید، موهایتان را با آب شستشو دهید. موها تا میزان مشخصی آب جذب می‌کنند، به همین علت شما می‌توانید با خیس کردن موهایتان پیش از وارد شدن به آب استخر، جذب آب کلردار استخر را کاهش داده و بدین شکل از آسیب موهایتان جلوگیری نمایید. به یاد داشته باشید که شستشوی موها با آب بلافاصله پس از شنا کردن، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش عوارض کلر استخر برای مو داشته باشد. شستن موها با آب، مواد شیمیایی و کلر موجود در آب استخر را از بین خواهد برد.

چرب کردن موها با روغن نارگیل

پیش از وارد شدن به آب استخر، موهایتان را کاملا با روغن نارگیل چرب کنید. روغن نارگیل درصد چربی بالایی دارد، به همین علت در برابر کلر به خوبی مقاومت می‌کند. با چرب کردن موهایتان توسط روغن نارگیل، درصد آسیب وارده به موها را تا میزان بسیار زیادی کاهش خواهید داد.

استفاده از کلاه شنا

استفاده از کلاه شنا به هنگام شنا کردن در آب استخر برای جلوگیری از عوارض کلر موجود در آب بسیار اهمیت دارد. کلاه شنا تنها برای افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه تمامی افراد می‌توانند به جهت پیشگیری از عوارض موجود، از آن استفاده نمایند. در صورتی که دارای موهای خشکی هستید، یا موهایتان به دلیل استفاده از ابزارهای حرارتی مو، دچار آسیب شده‌اند، استفاده از کلاه شنا برای شما اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. در نظر داشته باشید که هر چه مو ضعیف‌تر باشد، کلر بر روی آن تاثیر قوی‌تری خواهد داشت.

استفاده از شامپوی شنا یا شامپو از بین برنده کلر

شامپوهای شنا یا شامپوهای از بین برنده کلر، به طور خاص برای از بین رفتن کلر استفاده می‌گردند. برای انجام این کار، به محض خارج شدن از استخر، موهای خود را به طور کامل به این شامپو آغشته نموده و پس از گذشت یک دقیقه، آبکشی نمایید. در صورتی که موهایتان رنگ شده است، از شامپوی شنا مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید. توصیه می‌شود پس از استفاده این شامپو، از یک نرم کننده به جهت جلوگیری از گره خوردگی مو استفاده کنید.

عوارض کلر استخر برای مو

استفاده از اسپری از بین برنده کلر

استفاده از این اسپری، کلر موجود بر روی موها را از بین می‌برد. این اسپری را پیش از استفاده از شامپو، به موها آغشته کرده و بدین شکل اقدام به حذف کلر نمایید. استفاده از این روش می‌تواند مانع آسیب پذیری موهایتان شود.

شانه کردن موها با شانه دندانه درشت

خشکی مو یکی از عوارض کلر استخر برای مو است. در صورتی که احساس می‌کنید موهایتان دچار خشکی و آسیب پذیری شده است، بهتر است به جای استفاده از برس، از شانه دندانه درشت استفاده کرده و به آرامی و نرمی موهایتان را شانه کنید. انجام این کار، مانع از آسیب پذیری زیاد موهایتان خواهد شد.

استفاده از نرم کننده مو

استفاده از نرم کننده مو پیش از رفتن به استخر، موجب محافظت از موها در مقابل کلر شده و پس از رفتن به استخر نیز، موها را ترمیم خواهد کرد، پس سعی کنید بیشتر از نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک روش خانگی برای مراقبت از مو در برابر کلر استخر به شمار می‌رود. یک چهارم فنجان سرکه سیب را همانند شامپو بر روی موها ماساژ داده و پس از گذشت چند دقیقه آبکشی نمایید. پس از شستن موها با سرکه سیب، نیاز به شامپو کردن موها نمی‌باشد.

ترکیب آبلیمو و جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های خانگی به جهت کاهش عوارض کلر استخر برای مو، ترکیب آبلیمو و جوش شیرین است. آب لیمو و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و سپس مخلوط را بر روی موهای خود بمالید. 3 تا 5 دقیقه تحمل کنید و پس از گذشت این زمان، موهای خود به طور کامل آبکشی نمایید. می‌توانید پس از انجام این کار، از شامپو برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha