کد خبر: تکنیک‌-13-گانه-جهت-مراقبت-از-پوست
۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
روش های مراقبت از پوست در منزل

مراقبت از پوست (Skin care) دارای اصولی دقیق می باشد که منوط به شناختی نسبی از لایه های پوست بوده و اطلاع از نوع منحصر به فرد پوست می تواند در انتخاب محصولات مناسب برای پوست صورت و بدن مفید واقع شود.

اصول مراقبت از پوست در منزل

مراقبت از پوست (Skin care) دارای اصولی دقیق می باشد که منوط به شناختی نسبی از لایه های پوست بوده و اطلاع از نوع منحصر به فرد پوست می تواند در انتخاب محصولات مناسب برای پوست صورت و بدن مفید واقع شود.

نوع و رنگ پوست خود را شناسایی کنید

انواع پوست شامل پوست چرب، خشک، معمولی و مختلط می باشد و معمولا رنگ پوست افراد به رنگ های سفید و سرخ، سفید متمایل به زرد و گندمی می باشد. در رنگ پوست سفید که متمایل به قرمزی بوده، پیگمنت های قرمز غالب است. در نوع دوم که پوست سفید متمایل به زرد است می توان برتری پیگمنت های زرد را به وضوح تشخیص داد و در نوع سوم که پوست به رنگ گندمی است می توان پیگمنت های آبی و یا سبز بیشتری را در پوست مشاهده نمود. نوع مراقبت از هریک از انواع پوست با یکدیگر تفاوت دارد.

عادات مضر را ترک کنید

برخی از عادت های مضر می تواند باعث افزایش چین و چروک و یا لکه های پوستی شود. این عادت ها شامل سیگار کشیدن، عدم نوشیدن آب کافی، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و… می باشد.

شستشوی بیش از حد را ترک کنید

شستشوی بیش از حد پوست می تواند در مدت زمانی کوتاه، پوست را خشک نموده و آن را دچار عوارض خشکی پوست گرداند. این عوارض شامل ایجاد چروک های پیش از موعد، التهابات پوستی و… می باشد.

ساعت خواب خود را تنظیم کنید

در بسیاری از مواقع عدم استراحت و خواب کافی می تواند پوست را خسته و پژمرده کرده و در نقاطی از پوست ایجاد پف آلودگی و کدری نماید. بنابراین استراحت و خواب کافی را در اولویت قرار دهید.

چگونگی مراقبت روزانه از پوست را یاد بگیرید

بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع کافی از چگونگی مراقبت از پوست به طور روزانه دچار ضایعاتی پوستی شده و یا به دلیل استفاده از تکنیک های غلط و تهاجمی پوست خود را در معرض عوارضی احتمالی قرار می دهند. بنابراین باید به شیوه ای صحیح روش مراقبت از پوست را به طور روزانه فرا گرفته و مو به مو در منزل انجام دهید.

این موارد در 13 تکنیک جداگانه دسته بندی شده اند:

استفاده از محصولات پاک کننده آرایش

هیچگاه نباید فراموش کنید که انتخاب صحیح یک محصول پاک کننده آرایش تا چه میزان می تواند به مراقبت از پوست شما کمک کند. هرگز فراموش نکنید که قبل از خواب آرایش خود را از روی صورت پاک نموده و حتی اگر عادت به استفاده از محصولات آرایشی ندارید هم باید از یک پاک کننده ملایم برای پوست خود استفاده نمائید. این محصولات معمولا شامل پن شستشوی صورت،تونر پوست ، انواع شیر پاک کن، محلول های پاک کننده آرایش چشم، لب و… می باشند.

جوانسازی پوست با ماسک‌های زیبایی

به یاد داشته باشید که در هر سن و سالی، استفاده از انواع ماسک زیبایی پوست می تواند به مراقبت از پوست شما کمک کرده و به شادابی و طراوت پوست شما بیفزاید. به همین دلیل بهتر است روش ساختن انواع ماسک های خانگی را به وسیله میوه های فصل یاد گرفته و به طور روزانه و یا هفتگی از این ماسک های جوان کننده پوست استفاده نمائید. انواع ماسک ضد چروک ، ماسک آبرسان، ماسک لایه بردار و… می تواند درخشندگی و شفافیت را به پوست شما برگردانده و چین و چروک های پوستی را کاهش دهد.

انجام ورزش و یوگای صورت به طور روزانه

یادگیری ورزش صورت به قدری ساده و آسان است که انجام آن به طور روزانه تنها دقایقی از وقت شما را خواهد گرفت. از طرفی شیوه های جدید برای ورزش صورت که با عنوان یوگای صورت شناخته می شود نیز می تواند عضلات پوستی را تقویت نموده و افتادگی پوست را به طرزی جالب درمان نماید. به ویژه اگر در کنار انجام این تکنیک ها از ماساژ صورت نیز بهره برده و به وسیله انواع روغن زیبایی به مراقبت از پوست پرداخته و  فرم دادن به عضلات صورت خود را در اولویت قرار دهید. اصول مراقبت از پوست در منزل

شستشوی استاندارد صورت

همانطور که گفتیم شستشوی بیش از اندازه صورت می تواند پوست را دچار ضایعاتی غیر قابل اجتناب نماید. به همین دلیل شستشوی بیش از دو بار در روز توصیه نمی شود. یکبار در صبح و بار دیگر در شب می توانید صورت خود را شستشو داده و در انتها از یک کرم مراقبت از پوست استفاده نمائید.

استفاده از محصولات مغذی برای پوست

کرم های تغذیه کننده پوست می توانند فرصتی جهت ترمیم و بازسازی پوست را در اختیار ما قرار دهند. استفاده از این محصولات مخصوصا در شب که پوست تنفس کرده و مشغول کلاژن سازی است می تواند به جوانسازی پوست ما کمک شایانی نماید. این محصولات شامل سرم های پوست و انواع کرم شب می باشند که به مراتب بسیار قوی تر از کرم ها و انواع لوسیون پوست بوده و حاوی آنتی اکسیدان و پنتاپپتیدها می باشند که نقشی پر رنگ در کلاژن سازی پوست ایفا می نمایند. با مراجعه به پزشک متخصص پوست  و مشورت با او می توانید از این محصولات استفاده نمائید.

استفاده از محصولات محافظ پوست

محصولات محافظ پوست شامل انواع کرم ضد آفتاب هستند. بسیاری از چین و چروک های پوستی در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب پدید می آیند. بنابراین در مصرف کرم ضد آفتاب تردید به خود راه ندهید. از طرفی باید برای خود یک کرم دور چشم مناسب تهیه کرده و به طور مرتب از آن استفاده نمائید.

استفاده از محصولات مرغوب آرایشی

پوست شما گرانقیمت ترین لباس شماست. بنابراین در مراقبت از پوست خود باید بسیار حساس و سخت گیر باشید. استفاده از محصولات آرایشی مرغوب می تواند تا حد زیادی از ایجاد مشکلات پوستی شما جلوگیری نماید.

رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید

هیچگاه نقش اصلی تغذیه سالم را در مراقبت از پوست خود نادیده نگیرید. به طور روزانه از میوه ها و سبزیجات خام استفاده نموده و مغزها و آجیل ها را به فهرست غذاهای خود اضافه کنید.

لایه برداری سطحی پوست

لایه برداری سطحی پوست می تواند پوست شما را چندین برابر درخشان و شفاف کرده و سلول های مرده را از روی پوست شما پاکسازی نماید. اما نباید فراموش کنید که انواع لایه برداری پوست باید به تجویز پزشک بوده و زیر نظر متخصص پوست انجام شود.

مراقبت از پوست گردن و دست‌ها

مراقبت از پوست گردن و دست ها نیز باید برای شما در اولویت باشند. به همین دلیل برای مراقبت از پوست دستهای خود از انواع مرطوب کننده ها استفاده نموده و پوست گردن خود را نیز به وسیله انواع ماسک ویتامینه پوست ، جوانسازی و شاداب کنید.

کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید

کرم مرطوب کننده برای پوست حکم یک آبرسان قوی را دارا بوده و می تواند مانع از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست شما باشد. به همین دلیل هیچگاه استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را به تعویق نیندازید. یوگا و مراقبت از پوست

اصلاح صورت با ملایمت

ازاله موهای زائد صورت نقشی پر رنگ در زیبایی پوست صورت ما را عهده دار می باشد اما در بسیاری از موارد شیوه غلط مو زدایی در این ناحیه منجر به التهاباتی در پوست این ناحیه خواهد شد. بنابراین باید به دنبال یک شیوه ملایم و دوستانه با پوست برای اصلاح موها یا کرک های صورت خود باشید.

حفظ رطوبت طبیعی پوست

حفظ رطوبت طبیعی پوست یکی از مهمترین بخش ها در مراقبت از پوست شماست. به همین دلیل لازم است که نکات زیر را در رطوبت رسانی به پوست خود مد نظر قرار دهید:
  • مصرف سبزیجات خام را فراموش نکنید.
  • روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.
  • در هنگام استحمام از آب ولرم استفاده نمائید، آب داغ می تواند موجب خشکی پوست شما را بیشتر کند.
  • از نوشیدن مایعات حاوی کافئین و یا کربنات پرهیز نمائید.
  • سیگار نکشید.
  • کرم ضد آفتاب را با spf مناسب تهیه کنید.
  • کرم مرطوب کننده خود را با توجه به نوع و رنگ پوست خود انتخاب نمائید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha