مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در افتتاحیه دوره آموزشی پایه مدیریت عملیاتی بحران در اصفهان گفت: داشتن زبان مشترک در مدیریت بحران بسیار مفید و اثربخش بوده و این امر به هماهنگی در عملیات پاسخگویی منجر خواهد شد و در کاهش اثرات منفی حوادث وبلایا نقش موثری ایفا می کند.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت  دوره آموزش پایه مدیریت عملیاتی بحران منطقه 7 کشور ویژه معاونین استان و مدیران شعب جمعیت هلال احمر استان های چهارمحال و بختیاری، مرکزی ،یزد و اصفهان آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت بحران منطقه 7 کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ضمن خیر مقدم به معاونین و مدیران شعب شرکت کننده در این دوره با بیان اینکه هدف برگزاری دوره آموزش پایه مدیریت بحران، رسیدن به یک زبان، فهم و روش مشترک در مواجهه با حوادث و بلایا است، اظهار داشت: داشتن زبان مشترک در مدیریت بحران بسیار مفید و اثربخش خواهد بود و این امر به هماهنگی در عملیات پاسخگویی منجر خواهد شد و در کاهش اثرات منفی حوادث و بلایا نقش موثری ایفا خواهد کرد.
دکترمومنی افزود: آموزه ها و مفاهیم مدیریت بحران باید ارتباط و سطح همکاری با دستگاه های دیگر در مدیریت حوادث را مشخص کند تا هم از موازی کاری و تداخل در امور جلوگیری شود و هم تمامی امور مدیریت سانحه به نحو مطلوب انجام پذیرد.
در ادامه مدیرکل دفتر امور آموزش تخصصی و ضمن خدمت کارکنان جمعیت هلال احمر، با اشاره به اهمیت موضوع آموزش اظهار داشت: آموزش هم توانایی ایجاد می کند، هم روش ها را اصلاح می کند و هم بهره وری را بالا می برد و در این میان آموزش مدیران اهمیت بسیاری دارد و از اولویت بیشتری نسبت به آموزش کارکنان برخوردارست.
دکتر شریفی تصریح کرد: مراکز آموزشی بین المللی باید دارای استانداردهای بین المللی باشد و مرکز اصفهان از جمله سه مرکز بین المللی استاندارد در کشور و اولین آنهاست که امکانات و فضاهای آموزشی خوب و مطلوبی از این حیث دارد.
وی خاطرنشان ساخت: ویژگی منحصر به فرد دوره حاضر این است که یک بسته آموزشی مختص به مدیریت بحران در این دوره تعریف شده است که تمامی مباحث مربوط به مدیریت عملیاتی بحران در آن آموزش و تمرین می شود و در آینده سمت و سوی حرکت آموزش کارکنان حرکت به سوی آموزش های پودمانی است تا از این طریق آموزش اثربخشی بهتری داشته باشد. 
لازم به ذکر است دوره آموزش پایه مدیریت عملیاتی بحران منطقه 7 کشور با حضور معاونین ومدیران شعب استان های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، یزد و اصفهان به میزبانی جمعیت اصفهان در مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد ونجات استان اصفهان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha