به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، سردار موسی امیری افزود: مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.
وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در 9 ماه امسال، 5.6 درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر هفت سال بودهاند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یکی از مهمترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در 9 ماه امسال، 19.6 درصد تصادفات فوتی و جرحی جادهای بوده، ضعفهای فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.
امیری گفت: حواس پرتی دیگر موردی است که 9 ماه امسال، 35 درصد تصادفات جادهای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است. عوامل موثر مواجهه با خطر شامل 90 درصد تردد در جادهها، هفت درصد تردد ریلی، سه درصد تردد هوایی و دریایی است.
وی ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمییابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از وقوع روزانه 450 تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت که 40 کشته و 900 مجروح و مصدوم به دنبال دارد.
نظر شما