کد خبر: یک-میلیون-و-100-هزار-کردستانی-تحت-پوشش-بیم
۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۸

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در این استان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات مختلف را از این بیمه دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر انور اسماعیلی افزود: از جمعیت یک و نیم میلیون نفری این استان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد  600 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و360هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت و مابقی تحت پوشش سایر صندوقهای بیمه سلامت قرار دارند.


مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: این بیمه سال گذشته در مجموع بیش از دو هزار و 800 میلیارد ریال را برای بیمه شدگان این استان هزینه کرده که از این مبلغ 700میلیارد ریال برای بیمه شدگان روستایی استان هزینه شده است.


وی پیش بینی کرد با توجه به استقبال خوب شهروندان از بیمه سلامت، در سال 1395 نیز بتوانیم با پشتوانه دولت و افزایش مراکز درمانی بیشتر در این استان خدمات بهتری را به بیمه شدگان ارائه دهیم.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی بود و دولت در این زمینه با فراهم کردن زیرساخت ها تا حدودی زیادی توانسته اهداف از پیش تعیین شده را کسب کند.


مدیرکل بیمه سلامت کردستان از بیماران استان خواست برای حمایت از گسترش بیمه سلامت و کاهش هزینه های درمانی خود به مراکز درمانی داخل استان مراجعه کنند و از مداوای خارج از استان خودداری کنند.


سید انور اسماعیلی گفت: طبق بررسی های انجام شده 25 تا 30 درصد شهروندان این استان برای مداوای خود به مراکز درمانی خارج استان مراجعه می کنند و این امر باعث کاهش درآمدهای حوزه سلامت و افزایش هزینه مداوای بیماران خواهد شد.


وی اضافه کرد: خروج بیماران بیمه شده استان به مراکز خارج از استان باعث می شود که بیمه سلامت نتواند به طور کامل اعتبارات پیش بینی شده خود را محقق کند و این امر باعث کاهش ارتقاء سلامت استان می شود.


اسماعیلی افزود: به دلیل عدم رعایت سیستم ارجاع در این استان، بیشتر بیماران قبل از ویزیت شدن توسط پزشک عمومی، به سطوح بالاتر از جمله پزشک متخصص مراجعه می کنند و این امر باعث تراکم جمعیت در مراکز تخصصی و کاهش کیفیت خدمات می شود.


وی اظهار کرد: خروج منابع بیمه ای از استان کردستان به دلیل کمبود مراکز قرارداد باعث عدم توسعه و پیشرفت ارتقای شاخص های سلامت در استان کردستان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha