کد خبر: یک-جراح-قلبنگاه-مردم-به-جراحی-قلب-باید
۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

یک جراح قلب تأکید کرد: نگاه مردم به جراحی قلب باید تغییر کند و ترس کاذب از مشکلات آن باید در میان مردم از بین برود.

 

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از آستان‌نیوز، دکتر حمید هادی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: متأسفانه آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی رو به افزایش است.
وی افزود: متأسفانه بیماران به دلایلی از قبیل استرس یا نگرانی و ترس از جراحی در زمان مناسب و به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و این دیدگاه باید در میان عوام تغییر کند.
این پزشک متخصص بیان کرد: از حدود 10 سال گذشته، سن بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یافته و تعدادی از این بیماران به جراحی نیازمندند.
وی با بیان اینکه انجام نشدن جراحی، شیوع بستری‌های ناگهانی را به بار می‌آورد، اظهار کرد: معمولا بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند، بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، قند و دیابت و... داشته‌اند؛ بنابراین می‌توان این توصیه کلی را داشت که افراد بالای 50 سال باید به صورت سالانه آزمایشات چکاپ را انجام دهند و تحت نظر پزشک متخصص باشند تا بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان به موقع و صحیح صورت پذیرد.
دکتر هادی تأکید کرد: باید توجه داشت که در صورتی که بیماران به موقع مراجعه نکنند و تشخیص و روند درمان در زمان مناسبی صورت نگیرد، بخش‌هایی از ماهیچه قلب از بین می‌رود؛ بنابراین تشخیص به موقع نکته‌ای حائز اهمیت در پیشگیری از روند گسترش بیماری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha