معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز ملی یون درمانی ایران برای درمان بیماران مبتلا به سرطان در منطقه غرب آسیا بی نظیر است و 5 مرکز مشابه آن در جهان وجود دارد که مدرن ترین آن در اتریش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه آغاز عملیات ساخت مرکز ملی یون درمانی ایران در کرج، که با حضور وزرای بهداشت و امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز با مشارکت شرکت مداسترون اتریش که متعلق به بخش دولتی این کشور است، ظرف مدت سه سال ساخته و در دو سال نیز تجهیز می شود.

وی سیستم اصلی مرکز ملی یون درمانی را سیستم سینکروترون عنوان کرد و افزود: در این سیستم، پروتون و یون کربن شتابدهی می شود و این روش، مدرن ترین شیوه درمان سرطان در جهان است.

دکتر صالحی از دکتر ظریف به دلیل به نتیجه رساندن برجام و تسهیل ارتباطات ایران با دنیا تقدیر کرد و گفت: امروز توانسته ایم از پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا برخوردار شویم در حالیکه تا قبل از برجام، استفاده از این تکنولوژی ها برای ایران مقدور نبود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از وزیر بهداشت نیز به دلیل تلاش ها و خدمات ارزنده در وزارت بهداشت تشکر می کنم و این خدمات برای تمام مردم ایران، مشهود است و با پیشنهاد و تشویق دکتر هاشمی برای ساخت این بیمارستان با طرف اتریشی مذاکره کردیم و بر اساس قراردادی که با وزارت بهداشت امضا کردیم، تامین نیروی انسانی متخصص بر عهده این وزارتخانه است.

وی یادآور شد: این بیمارستان هسته ای متعلق به وزارت بهداشت است و سازمان انرژی اتمی نیز امکانات و تسهیلات لازم را فراهم کرده است.

دکتر صالحی با اشاره به در نظر گرفتن 1000 میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز ملی یون درمانی ایران، گفت: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات به مردم ایران، می تواند نقش مهمی در جذب توریسم سلامت از کشورهای منطقه داشته باشد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه با طرف اتریشی، انحصار این نوع بیمارستان در منطقه متعلق به ایران است و اگر کشورهای منطقه بخواهند که این نوع بیمارستان را بسازند، جمهوری اسلامی ایران و اتریش نسبت به این کار اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به انتقال فناوری یون درمانی از اتریش به ایران، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از تجهیزات این بیمارستان بر اساس استانداردهای لازم و تحت نظارت شرکت مداسترون اتریشی در ایران ساخته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha