کد خبر: یادداشت-وزیر-بهداشت-درباره-تصاویر-تلخ
۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸

مشاهده تصاویر منتشر شده از سوی گروهک داعش که در آن کشتار وحشیانه مردم به تصویر کشیده شده است دل هر انسانی را به درد می آورد. صبح امروز دکتر سید حسن هاشمی یادداشتی را که پس از مشاهده یکی از این تصاویر ویدیویی، نوشته بود، در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  وبدا در این یادداشت آمده است: امروز ویدئوی اعدام دو سرباز اهل ترکیه توسط گروهک داعش را دیدم؛ دلم چنان به درد آمد که نه در بیان می‌گنجد و نه در نوشتار. باخودم فکر کردم، انسانی که اشرف مخلوقات نامیده شده، چه با خود کرده که شرافتش چنین فروریخته و دنیایش این‌گونه زشت و هولناک شده که باید افسوس خورد و گفت صدرحمت به دنیای حیوانات.
دکتر هاشمی در ادامه این یادداشت به عیرت آموز بودن روی دیگر این نوع اقدام ها اشاره کرده و می نویسد: روی دیگر این سکه اما بسیار عبرت‌آموز است. وقتی دولت‌ها یا گروه‌هایی برای از میدان به در بردن رقیب و تحمیل دیدگاه‌ها و تفکرات‌شان به جهان و جامعه، افرادی تندرو و خشن را به کار می‌گیرند، ممکن است در مقطعی منافع‌شان تامین شود، اما یقینا روزی این شیوه، دامان‌خودشان را نیز می‌گیرد و در آتش خود برافروخته خواهند سوخت.

وی در ادامه به سابقه تاریخی این گونه رفتار ها اشاره می کند و می نویسد: شواهد چنین رفتارهایی را در طول تاریخ می‌توان دید و امروز گروه‌هایی چون القاعده، طالبان و داعش نمونه‌های بارز آن هستند؛ گروهک‌هایی که حامیان‌شان نیز از رفتار خشونت‌بار و غیرانسانی‌ آنها در امان نیستند و این تازه آغاز مصیبت آنها است.

وزیر بهداشت در پایان این یادداشت با ابراز امیدواری برای داشتن روزهای بهتر برای همه انسان ها می نویسد: در میان این خبرها و تصاویر اندوهناک و جانگداز، آن‌چه می‌تواند انسان و جوامع بشری را به آرامش برساند، بازگشت به فطرت الهی است و چنگ زدن به ریسمان محکم راستی، حق‌طلبی، انسان دوستی، دوری از خودمحوری، احترام به حقوق دیگران و هر آن‌چه آدمی را از منیّت، خودخواهی، جهل و خشونت دور سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha