کد خبر: گسترش-و-تعمیق-روابط-با-آفریقا-از-اصول-سی
۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۰

رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس نمایندگان کنیا، گسترش و تعمیق روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که تهران از ارتقاء سطح همکاری های تهران – نایروبی بویژه در حوزه اقتصادی استقبال می کند.

به گزارش  خبرگزاري سلامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "موتوری جاستین ادناهون" گفت: کنیا از کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران در آفریقا است و شرایط پس از برجام و لغو تحریمها، زمینه را برای توسعه همکاریهای دو کشور بیش از پیش فراهم کرده است.
دکتر روحانی به توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و با بیان اینکه تهران آماده است در اجرا و پیشبرد طرحهای کنیا در ارتباط با نیرو، راهسازی، سدسازی و حوزه های انرژی مشارکت کند ، گفت: دولت کنیا می تواند با فراهم کردن تسهیلات لازم، شرایط را برای حضور و سرمایه گذاری شرکتهای بخش خصوصی ایران هموارتر سازد.

رییس جمهوری همچنین تقویت ارتباط مراکز دانشگاهی ، علمی و فناوری ایران و کنیا در کنار گردشگری را ضروری خواند و گفت: پارلمانها و تقویت بیشتر ارتباط میان دو ملت ، می تواند روابط دو کشور را بیش از پیش مستحکم سازد.
دکتر روحانی در ادامه به موضوع تروریسم به عنوان یک معضل برای همه جهانیان در دوره کنونی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت برخورد ریشه ای با این معضل ، گفت: ایران و کنیا در این حوزه نیز می توانند با یکدیگر و در سطوح منطقه ای و بین المللی همکاری کنند.

رییس مجلس نمایندگان کنیا نیز در این دیدار تاکید کرد که کشورش مصمم به توسعه و ارتقاء سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است و اجرای برجام این زمینه را بیش از پیش فراهم کرده است.
"موتوری جاستین ادناهون " گفت: ایران در حوزه های فنی و مهندسی پیشرفت های خوبی داشته است و دولت کنیا شرایط و تسهیلات لازم را برای حضور شرکتهای ایرانی و مشارکت آنها در طرح های کنیا فراهم کرده و خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha