کد خبر: گسترش-خدمات-سلامت-با-محوریت-جامعه
۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

کاندیدای انتخابات مجلس دهم با اشاره به گسترش خدمات سلامت در کشور گفت: طرح هایی ارائه دهیم که افراد نیازمند بتوانند از خدمات لازم سلامتی بهره مند شوند.

 

حیدر علی عابدی کاندیدای نمایندگی انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درباره برنامه های خود در حوزه سلامت گفت: ما کاندیداهای مجلس وزیر نیستیم که برنامه ارائه دهیم. مایل هستیم برنامه هایی که آرزو داریم انجام شود، ان شاالله با راهیبابی به مجلس، با توضیح به سایر نمایندگان و ارائه طرح، خدمات بیمارستانی  و خدمات سلامت جامعه گسترش یابد.
این کاندیدای انتخابات مجلس دهم افزود: طرح هایی ارائه دهیم که افراد نیازمند بتوانند از خدمات لازم سلامتی بهره مند شوند به عبارت دیگر، خدمات سلامت را توسعه دهیم و به جای این که خدمات، بیمارستانی محور باشد، جامعه محور باشد.
عابدی با بیان این که خانواده هایی آسیب پذیر تر هستند که یک یا دو نفر از اعضای آن به دلایلی مشکل دارند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بیمارانی که دچار عدم حرکت شده اند، بتوانند حداقل امکانات را دریافت کنند تا استقلال آنها حفظ شود.
وی افزود: به بیماری های ژنتیکی توجه شود و به خانواده ها آموزش های لازم در این خصوص داده شود. چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد که در یک خانواده دو یا سه بیمار مبتلا به بیماری های ژنتیکی وجود داشته باشد و اگر اشتباهی برای بچه اول به وجود آمده نباید دیگر برای بچه های بعدی به وجود آید که احتیاج به آموزش های قوی دارد.
این کاندیدای انتخابات مجلس دهم، افزود: خانواده ها در مقابل حوادث غیر مترقبه ای که برای یکی از اعضای خانواده به وجود می آید، محافظت شوند. یکی از فاجعه هایی که امروز رخ می دهد این است که اگر یکی از اعضای خانواده دچار مشکل شود، همه خانواده با تمام وجود، تحت تاثیر قرار می گیرد و هیچ سیستم حمایتی از خانواده وجود ندارد و این فشار را خانواده ها تحمل می کنند.ما باید برنامه هایی تدوین کنیم تا به اعضای خانواده، کمتر فشار وارد آید.
عابدی با اشاره به بحث همراه بیمار در بیمارستان، گفت: به عنوان مثال اگر یک نفر از خانواده بیمار شود، نباید از آن خانواده درخواست شود یک نفر به عنوان همراه، کنار بیمار باشد. چرا  که وجود همراه در بیمارستان، علاوه بر مشکلاتی که برای سیستم بهداشت و درمان به وجود می آورد، نقش موثری در انتقال عفونت های بیمارستانی دارند.
وی افزود: همچنین خود خانواده هم دچار مشکلاتی خواهد شد چرا که در واقع، 2 نفر از اعضای خانواده جدا شده که باعث ایجاد مشکلاتی می شود. مثلا کسی که به عنوان همراه می رود اگر شاغل باشد د رمحل کارش، دچار مشکل می شود.باید کمک کنیم تا ان شاالله مشکلات خانواده ها کمتر شود.
شایان ذکر است حیدر علی عابدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان است.

 

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha