کد خبر: کمر-درد-کودکان-را-جدی-بگیرید
۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۴۴

یک متخصص پزشکی ورزشی با تأکید بر این‌که کمردرد کودکان را باید جدی گرفت، گفت: کودکانی که از مشکلات روانی و اجتماعی رنج می‌برند، بیشتر در معرض ابتلا به کمردرد هستند.

 

فاطمه تقدیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت بیان داشت: میزان شیوع کمر درد از چهار سالگی با بال رفتن سن افزایش می یابد. البته بیشترین دوران ابتلا به این مشکل، میانسالی و سنین بعد از آن است.
تقدیر با اشاره به این که ابتلا به کمر درد در سنین پایین شیوع بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مناطق شمالی کشور، مشخص شده است از هر یکصد نوجوان، 15 نفر از کمر درد رنج می برند که دلیل عمده آن، کشیدگی و آسیب‌های خفیف در عضلات و مفاصل کمر است.
وی با تاکید بر این که کمر درد در کودکان و نوجوانان را باید جدی گرفت، تصریح کرد: کودکانی که برای مدت طولانی در وضعیت نامناسب به تماشای تلویزیون مشغولند از این مشکل رنج می برند.
این متخصص پزشکی ورزشی همچنین متذکر شد: کودکانی که درگیر مشکلات روانی و اجتماعی هستند و یا چاق هستند نیز به کمر درد مبتلا می شوند. 
وی با بیان این‌که چاقی یکی از دلایل ایجاد کمردرد تصریح کرد: اگر فردی اضافه وزن دارد و مبتلا به کمردرد است با ورزش می‌تواند از مشکلات دیگری مانند کمردرد مثل دیابت و بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری کند.
متخصص پزشکی ورزشی عنوان کرد: رسیدن به وزن طبیعی آسان نیست، اما کاهش 10 درصد وزن برای سلامتی بسیار مفید است.

تقدیر خاطرنشان کرد: میزان کمردرد در افراد سیگاری بیشتر است و برخی معتقدند دلیل آن این بوده که سیگار با انسداد عروق کوچک در خونرسانی به دیسک اختلال ایجاد می‌کند. لذا ترک سیگار به کاهش کمردرد کمک کرده و این مهم‌ترین کاری است که افراد سیگاری جهت حفظ سلامتی‌ خود می‌توانند انجام دهند.

کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha