کد خبر: کلید-طلایی-نجات-بیماران-مبتلا-به-سرطان
۳ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۷

متخصص اورولوژی با اشاره به دلایل بروز سرطان پروستات گفت: تشخیص زودرس و به موقع سرطان پروستات نقش کلیدی در درمان این بیماری دارد.

دکتر محمد رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با سرطان پروستات اظهارداشت: این بیماری از منشا محیطی سرچشمه گرفته و ممکن بوده هیچ علامتی نداشته باشد و تنها هوشیار بودن افراد در تشخیص این بیماری اهمیت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه افراد می توانند به سرطان پروستات خود پی ببرند؟ افزود: توصیه ما به افراد این بوده که هنگامی که برای چکاب به پزشک مراجعه می کنند در خواست آزمایش مربوط به سرطان پروستات یعنی PSA را حتما انجام دهند لذا اگر این آزمایش بالا باشد و در صورت تکرار هم بالا بود ما مشکوک به سرطان پروستات شده و با معاینه و نمونه برداری این سرطان را تشخیص می دهیم.

این متخصص اورولوژی ادامه داد: مطالعات انجام شده بر این بوده که تغذیه نقش موثری بر این بیماری دارد همچنین غذاهای چرب و استعمال سیگار شانس ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد و برخی مطالعات مبنی بر این بوده با خوردن گوجه فرهنگی شانس ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می یابد اما این مسئله ثابت نشده است.

نوروزی گفت: موضوع اصلی در سرطان پروستات تشخیص زودرس آن بوده لذا اگر در مراحل اولیه و پیش از آنکه سرطان پروستات از خود پروستات بیرون رفته باشد می توانیم با جراحی و رادیوتراپی درمان را کامل کنیم.

وی ادامه داد: اگر بیماری گسترس پیدا کند و در غدد لنفاوی یا در استخوان ها پخش شود کمی درمان مشکل تر بوده و ممکن بوده به ناچار از رادیوتراپی و هورمون درمانی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی می توان گفت که بیمار بهبودی کامل را می یابد که بیماری آن محدود به پروستات باشد لذا تشخیص زودرس نقش کلیدی در درمان این بیماری دارد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha