کد خبر: کلاس-آموزش-تخصصی-یخ-نوردی-و-کونوردان-در
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴

کلاس آموزشی تخصصی کوهنوردان و یخ نوردان 8 کشور در مشکین شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانا استان اردبیل،  کوهنوردان و یخ نوردان ۸ کشور جهان با حضور در مجموعه گردشگری پل معلق و عبور از آن ، شهرستان مشگین‌شهر را به طرف قله سبلان جهت برگزاری کلاس آموزش تخصصی ترک کردند.


شمس الدین تبریزچی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین‌شهر در حاشیه بدرقه کوهنوردان و یخ نوردان ۸ کشور جهان گفت: شهرستان مشگین‌شهر میزبان بیش از ۹۰ نفر از کوهنوردان و یخ نوردان ۸ کشور جهان می‌باشد که با عبوراز پل معلق این شهرستان را به طرف قله سبلان ترک کردند.


وی افزود: کوهنوردان و یخ نوردان از کشورهایی همچون ایسلند، آفریقا،ترکیه، هند، افغانستان، انگلیس و اتریش و جوانان هیمالیا نوردی ایران هستند که از ۴ تا ۸ شهریور ماه به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر و مجموعه گردگشگری پل معلق برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این کوهنوردان و یخ نوردان داخلی و خارجی زیر نظرفدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز آموزش‌های لازم رادر یخجال بزرگ قله سبلان و زیر نظر مربیان فدراسیون خواهند دید و یک روزپس از اتمام آموزش به قله ۴۸۱۱ متری سلان صعود خواهند کرد. بعد از صعود به قله سبلان و پایان برنامه در مجموعه گردشگری پل معلق شهرستان مراسم اختتامیه برای آنان برگزار می‌شود.


وی افزود: با توجه به اینکه پتانسل کوه سبلان در جهان کم نظیر است و هرساله میزان خیل عظیمی از کوهنوردان از نقاط مختلف کشور و جهان است همچنین با توجه به شباهت یخجال‌های قله سبلان به قله اورست و هیمالیا از قله سبلان برای تمرین برای صعود به قله‌های اورست و هیمالیا انتخاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha