کد خبر: کبد-چرب-عامل-فزاینده-ریسک-ابتلا-به-سرطا
۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر محمدرضا قدیر در هفته سلامت گوارش خاطرنشان کرد: تغییر شیوه زندگی مصرف غذاهای سالم همچون انواع سبزی و میوه‌ها و استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌روند.

 وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان‌های گوارش گفت: استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش دارند.

قدیر اظهار داشت: تشخیص به موقع سرطان گوارش در درمان موثر آن بسیار حائز اهمیت است به صورتی که برخی مواقع این مسئله می‌تواند سبب بهبودی کامل بیمار شود.

وی افزود: توجه به علائم خطر در بیماری سرطان بسیار مهم است و افراد باید به عواملی همچون دل درد، کاهش وزن ناگهانی، سیاه شدن مدفوع و کم خونی، در اسرع وقت توجه داشته باشند و به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد استان قم گفت: سرطان معده، روده، پانکراس و کبد از جمله سرطان‌های گوارش بوده که تشخیص به موقع آن می‌تواند کمک قابل توجهی به بیمار کند.

قدیر گفت: مهمترین علل ابتلا به سرطان‌های گوارش، زندگی ناسالم و بی‌تحرکی است به طوری که مصرف غذاهای آماده و فست‌فود، نوشابه‌های گازدار و غذاهای پرچرب ریسک ابتلا به سرطان‌های گوارش را چندین برابر می‌کند.(ایرنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha