کد خبر: کاهش-86-درصدی-ریسک-سرطان-خون-با-استفاده-ا
۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید نشان داد، مواد غذایی بدون آفت‌کش ریسک بروز سرطان خون را تا بیش از 86 درصد کاهش می‌دهد.

محققان در توضیح سرطان خون می‌گویند: سرطان خون گروهی از انواع سرطان است که معمولاً از مغز استخوان شروع و باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌شود.

مطالعات دانشگاه فرانسه نشان داد مواد غذایی اگر کاملا ارگانیک باشد و در‌ آن از آفت‌کش‌ها استفاده نشود، خطر بروز سرطان خون را دفع می‌کند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، استفاده از حشره کش‌های خانگی احتمال ابتلای کودکان به سرطان خون را 47 درصد و لنفوم را 43 درصد افزایش می‌دهند.

مطالعات محققان مدرسه بهداشت عمومی بوستون آمریکا نیز نشان می‌دهد، تأثیر مخرب آفت‌کش‌ها بر بدن کودکان بیشتر از بزرگسالان است؛ به این دلیل که سیستم ایمنی کودکان هنوز به طور کامل رشد نکرده و نمی‌تواند سم‌زدایی کند.

محقق ارشد این پژوهش یادآور می‌شود: سرطان خون به میزان قابل توجهی در کارگران مزارع و کشاورزها بیش از دیگر مردم شایع است.

این بررسی تائید می‌کند آفت‌کش‌ها در مواد غذایی ریسک بروز سرطان پوست و سینه را بیش از یک سوم افزایش می‌دهند.

 لوسمی حاد لنفوئیدی (ALL)، لوسمی حاد میلوئیدی (AML)، لوسمی مزمن لنفوئیدی (CLL) و لوسمی مزمن میلوئیدی (CML)، 4 نوع اصلی سرطان خون هستند.

در سال 2012 سرطان خون در 352 هزار نفر در سراسر دنیا ایجاد شد و از این میان باعث مرگ ۲ هزار نفر شد.

 این بیماری معمول‌ترین نوع سرطان در میان کودکان است سه چهارم موارد سرطان خون در کودکان اتفاق می‌افتد و همگی از نوع لوسمی لنفوبلاستی حاد (ALL) است. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha