کد خبر: کاهش-۳۳-درصدی-واردات-مواد-اولیه-و-موثره
۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا اصغری، با اشاره به رشد چشمگیر و مثال زدنی تولید مواد اولیه دارویی در کشور طی سال ۱۳۹۶ و نیمه نخست سال ۱۳۹۷، اظهارداشت: به رغم همه تهدیدها و فشارهای اقتصادی، ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های علمی، فناوری و صنعتی در کشور وجود دارد که با ایجاد و توسعه شبکه‌های تعاملی مناسب و حمایت‌های به‌هنگام دولت، می‌توان گام‌های بلندی به سوی خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت و این موفقیت، نمونه بارز این ادعاست.

وی افزود: جهشی که امروز در تولید مواد اولیه و موثره دارویی ظرف مدت کوتاهی شاهد هستیم که تولید ۵۴ درصدی مواد اولیه در سال ۹۵ به ۶۷ درصد رسیده و عملا ۳۳ درصد نیاز و وابستگی صنعت دارو را به ماده اولیه و ماده موثره وارداتی کاهش داده است، چشمگیر و مثال زدنی است و البته کماکان و با همین شتاب و در سایر وجوه این صنعت هم قابل تجربه و تداوم است.

اصغری در ادامه با اشاره به اینکه تولید داخلی دو سوم مواد اولیه دارویی مورد نیاز صنعت دارو در نوع خود یک رکورد کم نظیر منطقه‌ای و بین‌المللی است، اظهار کرد: جا دارد که در این میان از انگیزه، تدبیر و تلاش‌های فعالان این حوزه، سندیکا و تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص بهینه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفته و حداقل ۲۰ درصد از یک میلیارد دلاری که به حمایت از تولید مواد اولیه کالاهای اساسی اختصاص یافته است به تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و دارو، شاهد تسریع برنامه‌های توسعه ای و ارتقای کمی و کیفی تولید مواد موثره دارویی و داروی ایرانی باشیم. (مهر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha