کد خبر: کاهش-وابستگی-طرح-تحول-سلامت-به-بودجه-دو
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به درباره ادامه یافتن طرح تحول سلامت، گفت: امسال یک محل درآمدی مناسب برای طرح تحول سلامت که از محل درآمد اینترنت و فضای مجازی بود را شناسایی کردیم، که به نظر بنده رقم قابل ملاحظه ای است و در حال حاضر تقریبا تمام مشکلات این طرح به دست آمده است.

همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت  درباره ادامه یافتن طرح تحول سلامت، اظهار داشت: از روز اول این موضوع که آن زمان در کار اجتماعی و دستگاه دولتی بودیم، گفتیم که نباید طرح تحول سلامت را به بحث بودجه های دولتی ببندند.

عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که در پایدار سازی منابع، قدر و سهم وابستگی به بودجه دولتی را کاهش دهیم، تصریح کرد: این کار کم کم در حال شکل گیری است و امسال یک محل درآمدی مناسب برای طرح تحول سلامت که از محل درآمد اینترنت و فضای مجازی بود را شناسایی کردیم، که به نظر بنده رقم قابل ملاحظه ای است.

هاشمی با اشاره به این که در تمام طرح های ملی، سال اول وابستگی به درآمد دولتی و کشور زیاد است و بعد از مدتی کم می شود، گفت:  ما اعتقاد داریم طرح تحول را حتما باید پشتیبانی کرده و ادامه دهیم، اما نقاط ضعف هم دارد. اینطور بگوییم که طرح تحول در سال 94 و 95 را به عنوان پایلوت در نظر می گیریم.

وی افزود: یک طرح ملی را می توان دو الی سه سال به عنوان طرح پایلوت و آزمایشی در نظر گرفت. در حال حاضر تقریبا تمام مشکلات این طرح به دست آمده است که یکی از آنها این ها این است باید گالد لاین ها را بنویسیند، چرا که خطوط راهنما مشخص نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: باید نظام ارجاع را طراحی کنند و این طرح، مبتنی بر پزشک خانواده و نظام ارجاع باشد. اگر این چند مورد را انجام دهند و از آن طرف هم، محور اصلی پایدار سازی منابع و نظام ارجاع شکل بگیرد، همچنین هزینه های زائد کم شود یک طرح خوب و قابل تمجیدی است.

كدخبرنگار41055

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha