کد خبر: کاهش-هزینه-های-حوزه-سلامت-با-اجرایی-شدن
۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقق شعار امسال در حوزه سلامت، گفت: در حوزه سلامت هزینه های اضافی داریم که می توانیم در اقصاد مقاوتی آنها را کاهش دهیم. همچنین در بحث خوداتکایی و درون زا بودن به محصولات داخلی توجه کرده و از واردات کم کنیم و اگر توانستیم صادارت انجام دهیم.

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، درخصوص محقق شدن شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه سلامت، گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع فراگیر بوده و یک اقتصاد واکنشی، توسعه محور و مقابله ای با شرایط موجود کشور است که عمدتا کشورهای دیگر برای ما ایجاد کرده اند.

هاشمی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصادی است که در برابر تهدیدها بتواند مقاومت داشته باشد که مرتبط با مباحث مختلف می شود. اقتصاد مقاومتی در وجهه های مختلف در حوزه سلامت نیز می تواند ورود کند. در حوزه مصرف دارو و تجهیزات پزشکی و بهینه مصرف کردن می تواند وارد شود.

نمانیده مردم میاندوآب در مجلس با بیان این که اقتصاد مقاومتی را تبدیل به یک باور کنیم، تصریح کرد: در حوزه سلامت هزینه های اضافی داریم که می توانیم در اقصاد مقاوتی آنها را کاهش دهیم. همچنین در بحث خوداتکایی و درون زا بودن به محصولات داخلی توجه کرده و از واردات کم کنیم و اگر توانستیم صادارت انجام دهیم.

وی با اشاره به بحث توریسم درمانی در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در تحقق این شعار می توانیم به بحث توریسم درمانی نیز بپردازیم که همه این ها مصادیق است. راه برد اصلی در حوزه سلامت که مرتبط با اقتصاد مقاوتی است، این است که ما درک کنیم که اقتصاد مقاومتی بسیاری از هزینه هایش را با اجرای مدون، دقیق و با اتکا به نگاه و رویکرد اساسی به آن، می توانیم کاهش دهیم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha