کد خبر: کانون-زبان-ایران-در-مسیر-تحول-و-نوآوری-ا
۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶

رییس کانون زبان ایران گفت: کانون زبان ایران سطح رضایت زبان‌آموزان خود را با اجرای پروژه‌های پژوهشی تحلیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سیدمحمدرضا هاشمی رییس کانون زبان ایران در گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت‌گیری‌های جدید این موسسه باسابقه آموزشی را در آستانه یکصدمین سال فعالیت تشریح کرد و گفت: این پژوهش‌ها بر دو مولفه اصلی کمی و کیفی تاکید دارد و بر اساس آن برخی از مولفه‌های اصلی موفقیت یا ریزش زبان‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در عین حال مستندسازی تاریخ کانون زبان ایران در یک‌صد سال گذشته و جمع‌آوری اسنادی از آن سال‌ها با هدف واکاوی مستندات گذشته و گفت‌وگو با مدیران قدیمی و زبان‌آموزان را بخشی از این پروژه تحقیقی دانست و تاکید کرد بررسی مراحل رشد این مجموعه‌ی آموزشی در جهت‌گیری‌های آینده آن بسیار مهم است و اگر ما سازمان را موجودی زنده تلقی کنیم که مراحل رشد خود را طی می‌کند، نیازمند تحلیل دقیق مراحل رشد آن هستیم.

تلاش برای مدل‌سازی کانون زبان با الگوگیری از چندین مدل خوب جهانی از خبرهایی بود که رییس کانون زبان ایران آن را در این گردهم‌آیی بازگو کرد و یادآور شد: هر برندی باید برای پویایی خود تلاش کند امیدواریم مستندات گذشته بتواند در برنامه‌ریزی فرآیند آینده به ما کمک کند.

هاشمی با بیان اقدام‌های کوتاه مدت کانون زبان ابتدا توضیح داد که در شرایط فعلی در حال حاضر ۲۳۴ مرکز با ۳۰۴ هزار زبان‌آموز و حدود ۲ هزار و ۶۵۰ مدرس در سراسر کشور فعالیت‌ می‌کنند اما پژوهش‌های کاربردی ما برای برنامه‌ریزی‌های آینده شکل گرفته است به عنوان مثال در یکی از مناطق شهرداری تهران به مکان گزینی پرداختیم و وضعیت مراکز کانون، رقبا، زبان‌آموزان و تراکم جمعیت و آینده این منطقه را بررسی کردیم در عین حال در کنار این گزارش یک گزارش کیفی نیز تهیه شد.

رییس کانون زبان ایران تصریح کرد: آموزش‌های عمومی تنها یک سوم از ماموریت‌های تعریف شده این مرکز است و امسال در جهت‌گیری‌های جدید، سطح رضایت زبان‌آموزان را تحلیل و با استفاده از فن‌آوری‌های نوین تلاش می‌کنیم فعالیت‌های آموزشی را ارتقا دهیم.

وی راه‌اندازی آموزش مجازی، برگزاری یک دوره مسابقه مقاله‌نویسی به زبان انگلیسی، ایجاد کتاب‌خانه‌ی دیجیتالی و ارایه محصولات غیر چاپی استان‌ها در این کتاب‌خانه و راه‌اندازی سامانه آزمون‌های میان ترم را از جمله فعالیت‌های جدید کانون زبان در مسیر استفاده از فن‌آوری و ایده‌های جدید برشمرد.

به گفته‌ی هاشمی حرکت به سمت ارایه‌ی آموزش‌های متنوع تخصصی و نیمه تخصصی با توجه به تنوع نیازهای افراد مختلف و زبان‌آموزان، تلاش برای آموزش معلم‌های زبده برای تدریس در کانون زبان، افزایش نظارت و ارزیابی نیروی انسانی و گزارش‌گیری مستمر در ستاد تهران، افزایش تعداد بازدید از مراکز آموزشی، ایجاد کمیته‌ای برای رویکردهای فن‌آوری، کیفیت‌بخشی تولیدات کمک آموزشی، تغییر روش در بخش فرانسه به منظور جلوگیری از ریزش زبان آموزان، طراحی و ارایه دو طرح مکالمه که محتوای آن متناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی است در بخش انگلیسی با گرافیک خوب و محتوایی به روز از جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های جدید کانون زبان ایران است.

رییس کانون زبان ایران اضافه کرد: ایجاد تغییر در نشریات زبان‌آموزی و تولیدات کمک آموزشی و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری در آن، تولید کتاب‌های خودآزمایی، ارایه کتاب فارسی به غیر فارسی‌زبان‌ها با استفاده از زبان‌های جدید، ترجمه قرآن کریم، سیمرغ عطار، چهار دوست و یک شکارچی نیز موجب افزایش تنوع محصولات کانون زبان شده است.

هاشمی ادامه داد: برای حرکت به سمت آینده نیاز به یک برنامه راهبردی داریم. طراحی راهبردهای متنوع و دوره‌های آموزشی و ایجاد تنوع در محصولات دیجیتال و برنامه‌ریزی برای ساخت اولین سرگرمی متناسب از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد توسعه‌ی زبان‌های غیر انگلیسی به عنوان بخشی از برنامه‌های اصلی و راهبردی کانون زبان ایران موجب کارآفرینی می‌شود و امیدواریم بتوانیم وارد این حوزه شویم و ظرفیت‌ها و استعدادها را جذب و ایده‌های نو را جمع‌آوری کنیم.

به اعتقاد رییس کانون زبان ایران حمایت از شرکت‌های نوپا برای تولید محصول قابل قبول، توجه به محور اقتصاد و درآمدزایی و حمایت از تولید محصولات دانش بنیان بخش دیگری از این راهبردهاست.

هاشمی در پایان انضباط، انسجام و اثربخشی آموزشی را وجه تمایز کانون زبان از دیگر موسسات آموزشی دانست و گفت: قصد داریم در یک حرکت شش ماهه تحولات خوبی را ایجاد کنیم و به نوسازی و تجهیز مراکز بپردازیم.

گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ در چالوس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha