کد خبر: کاندیداهای-جامعه-پزشکی-بر-پیشگیری-و-در
۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تلاش برای ارتقای سلامت مردم گفت: به جای توجه صرف به موضوع درمان باید بر پیشگیری و بهداشت متمرکز شویم؛ نه آن که درمان را فراموش کرد، بلکه درمان نباید اولویت باشد.

 

علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت، در توصیه به نامزدهای جامعه پزشکی در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من به کاندیداهای جامعه پزشکی این است که عمدتا به همان چیزی که اسلام بر آن تاکید کرده بیشتر بپردازند و آن توجه به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت است؛ چرا که در این صورت نیاز به درمان نخواهد بود.
مرندی ادامه داد: اگر تنها توجه خود را بر موضوع درمان متمرکز کنیم، با مشکل مواجه خواههیم شد و درمان چاه بی انتهایی است که هرچه برای آن هزینه کنیم، مشکل حل نمی‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تلاش برای ارتقای سلامت مردم خاطرنشان کرد: اساس بر پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت مردم استوار است؛ نه آن که بخواهیم مردم بیمار شوند و بعد برای درمان آنان هزینه کنیم.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: با پیشگیری پول کمتری برای درمان هزینه می‌شود و مردم کشورمان نیز عمر طولانی و مفیدی دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که نمایندگان مجلس دهم چه مطالباتی را در راستای اجرای طرح تحول سلامت باید مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: حرف ما این است که به جای توجه به صرف موضوع درمان باید بر پیشگیری و بهداشت متمرکز شویم؛ نه آن که درمان را فراموش کرد.
مرندی متذکر شد: اگر به بحث پیشگیری توجه نشود، افراد دائما بیمار هستند؛ کما این که کشورهای اروپایی و آمریکایی از سال‌ها پیش توانسته اند برنامه ریزی های جدی را برای بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون، سرطان، چاقی و دیابت انجام دهند و تاکنون نتایج خوبی گرفته‌اند.
وی با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تصریح کرد: آنچه ایشان در سیاست‌های کلی سلامت فرموده اند بر این امر استوار است که باید توان خود را صرف سطح بندی خدمات کنیم و اولویت خود را بر بهداشت و ارتقای سلامت و پیشگیری قرار دهیم.
مرندی خاطرنشان کرد: تمرکز دولت و مجلس باید بر این امر استوار باشد تا به جای خرید تجهیزات پزشکی گران قیمت که ارز قابل توجهی را از کشور خارج می‌کند، برای بهبود کیفیت زندگی مردم تلاش شود.
نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به برنامه اصولگرایان در حوزه سلامت تصریح کرد: قاعدتا هر اصولگرایی به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و منویات ایشان عمل می‌کند.

کد خبرنگار: 41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha