کد خبر: کاشت-حلزون-شنوایی-در-دانشگاه-علوم-پزشک
۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که دو استان فارس و کرمان به عنوان نقاط پایلوت ثبت سرطان در کشور تعیین شده‌اند، اذعان داشت: اخیرا کاشت حلزون شنوایی به عنوان دهمین مرکز در کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام می‌شود.

 

دکتر عباس پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: مطالعات مربوط به علوم اعصاب از نقط قوت پژوهشی در سطح استان به شمار می‌آید که در سه بخش علوم اعصاب پایه، بالینی و شناختی از مراکز شناخته شده در ایران هستیم.

پرداختی گفت: مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان در سال 79، به عنوان اولین مرکز تحقیقات در این زمینه و سومین مرکز تحقیقاتی در کل کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مراکز معتبر علمی در سطح جهان تصریح کرد: هدفگذاری نهایی ما، معرفی این مرکز به عنوان مرکزی بین‌المللی است که حداقل در منطقه سرآمد باشد و بتوانیم پژوهش‌هایی که مرزهای دانش را گسترش می‌دهد به خوبی در این مرکز انجام دهیم.

متخصص داروساز صنعتی یادآور شد: مزید بر همه موارد، از سال گذشته بنیاد پروفسور سمیعی پیرو سفری ایشان به کرمان راه‌اندازی شد. خوشبختانه توجه بخش خصصی به امر پژوهش در استان کرمان مطلوب است و با کمک خیرین، مرکز تحقیقات سرطان با 14 میلیارد تومان هزینه در استان راه‌اندازی شد که صفر تا صد آن با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

این مقام مسؤل ابراز امیدواری کرد: امید است با توجهی که بخش خصوصی در استان کرمان به بحث تحقیقات دارد، بتوانیم این زنجیره را سریع‌تر تکمیل نماییم و یکی از مراکز مطرح در کشور و منطقه باشیم.

 

الگوی ابتلای سرطان در نقاط مختلف کشور متغیر است

 معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به شناسایی سرطان‌های جدید طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: الگوی ابتلای سرطان در نقاط مختلف کشور متغیر است. به عنوان مثال، در استان گلستان سرطان مری و در استان کرمان سرطان‌های حنجره، کبد و مثانه شایع تر است.

پرداختی با بیان این‌که دو استان فارس و کرمان به عنوان نقاط پایلوت ثبت سرطان در کشور تعیین شده‌اند، از انجام پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان سومین مرکز بعد از شیراز و تهران خبر داد و افزود: پیوند مغز استخوان برای انواع سرطان‌های خون در این استان رایج است.

وی گفت: پیوند قرنیه و کلیه در این استان رایج است؛ ضمن این‌که اخیرا کاشت حلزون شنوایی به عنوان دهمین مرکز در کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام می‌شود و تمام این موارد حاکی از آن است در کنار بحث‌های پژوهشی بنیادی در درمان و شیوه‌های جدید درمانی، نگاه پژوهشی و تحخقیقاتی مدنظر است.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha