کد خبر: کاربرد-سلول-های-بنیادی-در-پوست-وضعیت-تج
۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: در حال حاضر از سلول های بنیادی در سطح دنیا به عنوان یک توانایی در رشته درماتولوژی استفاده می شود.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: طی 4 تا 5 سال اخیر یک مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی خیلی مهم و مجهز در کشورمان راه اندازی شده است که توانایی تکثیر و تولید تمام رده های پوست را دارد و برای درمان برخی از بیماری ها، همچنین جوانسازی و  ترمیم زخم های مزمن و بهبود نیافته از سلول های بنیادی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مطالعات مختلفی در زمینه  سلول های بنیادی پوست و مو انجام شده است. ازجمله سلول های بنیادی پوست به عنوان مثال از فیبروبلاست در درمان سوختگی و درمان زخم ها ، اسکارهای فرو رفته و جوانسازی پوست به تنهایی یا در ترکیب با سلول های کراتینوسیت استفاده شده است.

رییس انجمن متخصصین پوست ایران اذعان داشت: در خصوص جوانسازی پوست اولین کار طی سال 2009، روی 20 بیمار با تزریق فیبروبلاست انجام و موثر بودن آن در بهبود خط خنده و چروک های اطراف چشم نشان داده شد.در حال حاضر با استفاده از اس وی اف (سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی ) در جوانسازی پوست در حال کار کردن هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر تعداد متخصصین پوست و مو کشور ما 1000 نفر هستند که با این تعداد مشکل عمده ای نداریم اما وزارت بهداشت باید نسبت به آمار جمعیتی بررسی دقیقی انجام دهد تا در صورت نیاز به تعداد متخصصین طی سال های آینده اضافه شود.

نیلفروش زاده تأکید کرد: خوشبختانه از لحاظ کیفیت تجهیزات و وسایل مورد استفاده برای ارائه خدمت به بیماران مشکلی وجود ندارد و تجهیزات ما در حد بهترین کشورها نظیر اروپا و امریکا است.شایان ذکر است که متخصصین پوست و مو کشور ما از بهترین پزشکان هستند، زیرا با حضور در هر کشور خارجی جزء بهترین گروه شناخته می شوند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha