کد خبر: چگونگی-وضعیت-داروهای-بیهوشی-کشور-علت-ت
۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۹

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور گفت: کیفیت داروهای بیهوشی در کشور ما در حد مطلوب دسته بندی و تمام استانداردهای لازم در این زمینه در نظر گرفته می شود.

دکتر علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: طی چند دهه اخیر به رغم مشکلات مهمی نظیر جنگ یا تحریم ها در خصوص داروهای بیهوشی هیچ گاه مشکل عمده ای نداشتیم.

وی ادامه داد: در حقیقت امکان دارد برخی از اقلام دارویی به روز را نداشته باشیم اما همه داروهای موجود استاندارد و از منابع مطمئن هستند، البته این امر به هیچ عنوان در نحوه درمان بیماران مشکلی ایجاد نمی کند، وجود این داروها موجب بهبود کیفیت خواهد شد اما نبود آنها مشکل جدی در اصل مطلب ایجاد نمی کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به این که داروهای بیهوشی داروهای بیمارستانی محسوب می شوند نحوه ورود به کشور، توزیع و مصرف آنها به گونه ای است که شانس تقلب در آنها به حداقل می رسد.

وی درباره علت ترس مردم از بیهوشی بیان داشت: علت ترس مردم از بیهوشی طبیعی است، این امر مقداری ناشی از استرس و نداشتن اطلاعات کافی بیماران است در حالی که ارائه اطلاعات کافی توسط متخصص بیهوشی موجب کاهش استرس های بیمار خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: حال آن که ویزیت قبل از عمل جراحی توسط متخصص بیهوشی یکی از روش های بسیار موثر در راستای کاهش ترس بیمار است.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha