کد خبر: چه-افرادی-در-معرض-ابتلا-به-سرطان-مغز-قرا
۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

متخصص کلینیکال آنکولوژی با اشاره به این که سرطان مغز 2درصد تمام سرطان‌ها است، گفت: هنوز درباره این که موبایل موجب افزایش سرطان مغز می شود یا نه چیزی به اثبات نرسیده، اما با این حال توصیه ما بر نزدیک کردن موبایل به گوش ها است.

 

دکتر فرشید اربابی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: سرطان مغز در جوانان با تشنج تظاهر پیدا می کند و در سنین بالا امکان دارد علائم خیلی واضح نباشد.  زمانی که سرطان از ریه یا سایر ارگان های بدن به مغز متاستاز می دهد سرطان مغز رخ می دهد امری شایع است، اما سرطان مغز در بسیاری از اوقات منشأ اولیه دارد و از آنجا که اغلب در سنین بالا رخ می دهد نیز امکان دارد بسیاری از علائم واضح نباشد.

وی با بیان این که افسردگی، خستگی، اختلال تکلم، ضعف حرکت دست ها و پاها، عدم قرینگی صورت، عدم قرینگی چشم ها، حواس پرتی و... جزء علائم سرطان مغز به شمار می روند، افزود: نکته مهم آن که علائم مذکور فقط به سن مربوط نمی شود و امکان دارد به دلیل سرطان مغز تظاهر پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: هنوز در خصوص این که موبایل موجب افزایش ابتلا به سرطان مغز می شود یا نه چیزی به اثبات نرسیده اما توصیه اکید ما بر نزدیک نکردن موبایل به گوش ها است و در این راستا استفاده از هدفون کمک کننده می باشد.

وی اذعان داشت: یکی از درمان های کچلی دوران قدیم استفاده از اشعه ایکس بوده که متأسفانه چنین افرادی در معرض ابتلا به این سرطان نیز قرار دارند.

 اربابی همچنین هشدار داد:  تومورهای مغزی در افرادی که با حشره کش ها در ارتباط اند مانند کشاورزان بیشتر دیده می شود.

وی تأکید کرد: درمان سرطان مغزبسیار پیچیده و نیازمند دقت می باشد؛ انواع بسیار اندکی از درمان های سرطان مغز فقط با شیمی درمانی و بیشترین درمان آن با رادیوتراپی است حال آن که به طور کلی امر درمان دقت و حوصله رادیوتراپیست را می طلبد.

متخصص کلینیکال آنکولوژی ادامه داد: خوشبختانه تومور ژرم سل مغز بالای 90درصد به درمان پاسخ مثبتی می دهد و این تنها توموری است که شیمی درمانی دارد، اما تمام تومورهای مغز رادیوتراپی می شوند  حال آن که متأسفانه در گریدهای بالا مانند تومور آستروسیتوم شانس زنده ماندن بیمار 10درصد است.

وی با اشاره به این که هرچقدر که سرطان زودتر تشخیص داده شود آسان تر برای فرد و ارزان تر برای کشور درمان خواهد شد، توصیه کرد: مردم برای کسب اطلاعات در خصوص هر نوع بیماری به اینترنت و شبکه های اجتماعی مراجعه نکنند، زیرا امکان دریافت اطلاعات نادرست وجود دارد. بنابراین برای این امر پزشکان بسیار مناسب هستند و در خصوص هر نوع بیماری آگاهی های علمی صحیحی را در اختیار مراجعین خواهند گذاشت.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha