کد خبر: پیگیر-پیشبرد-اهداف-سلامت-در-تمام-ابعاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

رستمیان با تاکید بر این‌که پیگیر پیشبرد اهداف سلامت در تمام ابعاد هستیم تا بتوانیم درآمدهای جدید را اضافه نماییم، متذکر شد: پیشنهاد ما افزایش مالیات برای کالاهای آسیب رسان مانند سیگار است.

عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بودجه بخش بهداشت و درمان مانند تمام دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است که برای این منظور، سه نماینده از هر کمیسیون در جلسات حضور دارند.
رستمیان با تاکید بر این‌که پیگیر پیشبرد اهداف سلامت در تمام ابعاد هستیم تا بتوانیم درآمدهای جدید را اضافه نماییم، متذکر شد: پیشنهاد ما افزایش مالیات برای کالاهای آسیب رسان مانند سیگار است. بر اساس آمار، دریافت مالیات در ایران به جز افغانستان، پایین‌تر از دیگر کشورهای منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش مالیات برای کالاهای آسیب‌رسان، مصرف کاهش می‌یابد؛ ضمن این‌که نرخ قاچاق در این کشورها به میزان قابل توجهی سیر نزولی داشته است
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر این‌که  نگاه ما، هدفنمد کردن مالیات ها است، گفت: با توجه به بررسی بودجه سال 95 و نیز سیاست‌هایی که در قالب برنامه ششم توسعه در رابطه با استعمال دخانیات مطرح شده است، صد میلیارد تومان به مالیات کالاهای آسیب‌رسان طی روزهای گذشته افزوده شده است. 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha