کد خبر: پیشگیری،تحقق-اقتصاد-مقاومتی-در-حوزه-س
۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید مسیر سلامت را از درمان به پیشگیری سوق دهیم تا با کاهش هزینه‌ها، تحقق اقتصاد مقاومتی را در این بعد عینیت بخشیم.

نعمت‌الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در قدم اول باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی منطقی و کارشناسی انجام شود تا با اقدامات عقلانی بتوان شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را به نحو مطلوب اجرایی کرد.
منوچهری با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی از سال‌های گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است، اذعان داشت: نکته‌ای که می‌بایست بدان توجه داشت، نباید اقتصاد مقاومتی را محدود به چند بخش و یا دولت و مجلس بدانیم؛ مردم و خانواده‌ها نیز در تحقق این مهم نقش بسیاری دارند که نباید از آن غفلت شود.
وی متذکر شد: متاسفانه بیشترین هزینه‌ها در سلامت مربوط به درمان است. باید برای تغییر مسیر قدم برداریم تا خودکفا شویم.
نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد دیگر در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت تصریح کرد: جلوی هزینه‌های اضافی و تخلفات گرفته شود؛ درصد زیادی از هزینه‌ها نیز به پرونده‌سازی‌ها بر می‌گردد که نشان‌دهنده عدم نظارت مناسب است.
منوچهری گفت: با تولید داروهای مختلف در کشور ‌می‌توان از واردات بی رویه دارو جلوگیری کرد. همچنین جلوی قاچاق آن نیز گرفته شود که شرایط تولید آنها در کشور فراهم است.
وی به مصرف بی‌رویه دارو در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در کشور ما دارو به شکل بی‌رویه مصرف می‌شود که می بایست کاهش یابد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تشکیل شورای عالی امنیت مواد غذایی گفت: این امر باید اجرایی شود، چرا که سلامت مردم وابسته به مواد غذایی، مواد دارویی، مواد بهداشتی و آرایشی است که باید نظارت و کنترل روی آنها باشد.

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha