کد خبر: پرده‌های-بیمارستان‌ها-میزبان-باکتر
۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد پرده‌های مورد استفاده در بیمارستان‌ها برای جداکردن تخت‌های بیماران از یکدیگر و حفظ حریم خصوصی میزبان باکتری‌هایی مرگبار هستند. این نوع آلودگی‌ها محدود به پرده‌های بیمارستان‌ها نیست و سایر تجهیزات و ابزار بیمارستانی نیز با چنین مشکلاتی مواجه بوده و باید به طور مرتب شستشو داده شده و پاکسازی شوند.

تحقیقاتی که در این زمینه در دانشگاه میشیگان صورت گرفته نشان می‌دهد باکتری‌های مقاوم در برابر داروهای مختلف در درون پرده‌های جداکننده تخت‌های بیمارستانی لانه می‌کنند و به طور گسترده رشد کرده و تکثیر می‌شوند.

نمونه برداری از 611 پرده بیمارستانی در میشیگان ثابت کرده که در آنها در مجموع 1521 نمونه باکتری خطرناک و مرگبار وجود داشته است. از هر 5 پرده ای که در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفته، یک پرده آلوده به باکتری‌های مرگبار مقاوم در برابر انواع داروها و آنتی بیوتیک‌ها بوده است.

برخی از این باکتری‌ها علاوه بر پرده در تخت بیماران هم موجود بوده اند و لذا شستشو و ضدعفونی کردن دقیق تمامی‌تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان‌ها ضرورتی انکارناپذیر محسوب می‌شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha