کد خبر: وقتی-مثانه-بیش-فعال-می-شود
۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

رییس انجمن اورولوژی کشور گفت: اگر فردی بیش از حد طبیعی در طول شبانه روز برای دفع ادرار از خواب بیدار شود دچار مثانه بیش فعال است.

دکتر عباس بصیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: مثانه بیش فعال در مردان مُسن بیشتر از خانم های مُسن رخ می دهد، اما امکان دارد در کودکان دچار اختلالات دستگاه نخاعی هم دیده می شود.

وی ادامه داد: افراد در حالت عادی قادر به نگهداری ادرار به مدت 5 تا 6 ساعت هستند، اما زمانی که فاصله دفع ادرار فردی کوتاه می شود مثانه بیش فعال معنا می گیرد.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار تصریح کرد: به طور معمول یک شخص جوان در طول شب باید 5 ساعت بدون این که برای دفع ادرار از خواب بیدار شود نیز خواب راحتی داشته باشد، اما فرد دچار مثانه بیش فعال برای دفع ادرار امکان دارد هر یک ساعت و یا هر دو ساعت یک بار از خواب بیدار شود.

وی افزود: برخی از افراد امکان دارد احساس ادرار داشته باشند و به راحتی آن را به تأخیر بی اندازند اما فردی که نتواند این احساس را به تأخیر بی اندازد و دچار احساس فشار ناگهانی شود دچار مثانه بیش فعال است.

این اورولوژیست توصیه کرد: بنابراین با ایجاد چنین علائمی شخص به طور حتم باید به پزشک مراجعه کند تا بر اساس علت یابی بالطبع درمان هم آغاز شود.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha