کد خبر: وقتی-اختلال-یک-سامانه-الکترونیکی،-جان
۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۹:۲۰

خبرگزاری سلامت: اخیرا قطعی و اختلال در ارتباط سامانه جدید الکترونیکی میان غذا و دارو و گمرک موجب افزایش ماندگاری برخی داروها در گمرک شده که این مساله جان بسیاری از بیماران را در معرض تهدید قرار داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر کاهش زمان ماندگاری داروها در گمرگ تاکید کرد و گفت: «وزارت بهداشت و گمرک باید تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از ماندگاری داروها در گمرک اتخاذ کنند.»

حسینعلی شهریاری درباره مشکلات ایجاد شده در ترخیص داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی از گمرک، گفت: دستگاه‌های مربوطه باید به صورت جدی این مشکل را رفع کنند زیرا ممکن است سلامت مردم در معرض خطر قرار گیرد.

مدت زمان ماندگاری داروها درگمرگ باید کوتاه و مشکلات سامانه مشترک میان سازمان غذا و دارو و گمرک رفع شود. وزرات بهداشت و گمرک به سهولت می‌توانند این مشکل را حل کنند زیرا مشکل حادی نیست که حل آن به تصویب قوانین، تخصیص اعتبار یا همکاری دیگر دستگاه‌ها نیاز داشته باشد.

 تعاون و همکاری میان سازمان غذا و دارو و گمرک برای جلوگیری از افزایش ماندگاری برخی داروها در گمرک در راستای تامین سلامت شهروندان لازم است.برخی از این داروها تاریخ مصرف کوتاهی دارند و در ترخیص آنها فوریت وجود دارد و  نباید خللی در ترخیص آنها به وجود آید زیرا تامین سلامت مردم مستلزم ارائه سریع‌تر دارو به آنها است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha