انتقال تکنولوژی ساخت ماده اولیه داروی فینگولیمود (داروی ایرانی درمان "ام اس") امروز با حضور وزیر بهداشت در سن پترزبورگ آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا  داروی ایرانی فینگولیمود چندین سال است که برای درمان بیماری "ام اس" توسط متخصصین ایرانی تولید و در بازار دارویی کشور عرضه شده است و انتقال تکنولوژی تولید ماده اولیه آن امروز رسما با حضور وزیر بهداشت و نیز مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی است در سن پترزبورگ آغاز شد.


براساس این گزارش در سفر دو روزه وزیر بهداشت به روسیه 15 سند، پروتکل و توافق همکاری بین دو کشور امضا می شود.


دو پروتکل روابط دارویی و تجهیزات پزشکی و یک برنامه عملیاتی همکاریهای بهداشتی و همچنین 12 سند از سوی بخش های خصوصی دو کشور نیز در پایان مذاکرات دکتر هاشمی و دکتر ورورنیکا اسکوورتسوا وزیر بهداشت روسیه روز پنجشنبه در مسکو امضا خواهد شد.

این اسناد در چارچوب امضای تفاهم نامه مربوط به همکاریهای بهداشتی و درمانی دو کشور که آذرماه سال گذشته و درجریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران مورد توافق قرار گرفت، به امضاء می رسد.

در چارچوب این توافق ها تاکنون چندین هیات روسی و ایرانی با سفر متقابل، مذاکرات گسترده ای را برای توسعه همکاری ها انجام داده اند که تشکیل کارگروه مشترک دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور نیز از دستاوردهای آن است.

بر اساس این گزارش دکتر هاشمی در سفر به روسیه همچنین با پزشکان ایرانی مقیم روسیه ملاقات کرده، از مرکز سکته مغزی(Strok center) نیز بازدید می کند.
همچنین ملاقات با خانم نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در این سفر خواهد بود.
گفتنی است: بخشی از اسناد نقشه راه توسعه روابط ایران و روسیه که پائیز سال گذشته در نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در مسکو امضا شد و ارزش طرح های مورد توافق 40 میلیارد یورو می باشد، در برگیرنده اجرای پروژه هایی در حوزه های بهداشت، درمان و دارو بین دو کشور نیز هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha