کد خبر: وزیر-بهداشت-در-مراسم-بزرگداشت-روز-پرست
۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۱۹

دکتر هاشمی گفت: دولت یازدهم نشان داد که اگر بخواهیم می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت امروز در مراسم  بزرگداشت روز پرستار که در سالن همایش سران کشورهای اسلامی برگزار شد، از نقش ارزنده پرستاران در تحقق اهداف طرح تحول سلامت قدردانی کرد.
وزیر بهداشت  با اشاره به حضور پرستاران در کنار سایر پرسنل وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: ما و پرستاران همه در یک تیم هستیم .
وی در مورد گلایه های پرستاران از کمبود های موجود گفت: اگرچه ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکلات این قشر خدمتگزار حل شود، بخشی از این مشکلات حل نشده باقی مانده است؛ مشکلاتی که بخشی از آن مربوط به مشکلات دولت  و بخشی دیگر مربوط به مشکلات مدیریت طرح تحول سلامت در قالب یک تیم بوده که نتوانسته ایم هماهنگ هم افزایی داشته باشیم.
دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد تا در فرصت باقی مانده بخشی از مشکلات پرستاران که بدون چشمداشت در این حوزه مشغول خدمت رسانی هستند حل شود.
وزیر بهداشت با اشاره به مطالبات وصول نشده پرستاران عنوان کرد: در نامه ای که از سراوان به دستم رسیده است،  از آبان 94 تا کنون  کارانه های پرستاران در این شهر پرداخت نشده است.
وی به مشکلات جامعه پرستاری به دلیل تعرفه گذاری ها بدون در نظر گرفتن منابع مالی در 9 سال پیش اشاره کرد و گفت: قانونگذاران باید در تدوین قوانین، منابع مالی آن را نیز در نظر بگیرند تا منجر به بروز مشکلات نشود
وزیر بهداشت در ادامه با تشکر از حمایت های دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، از وی خواست تا به مشکلات حوزه سلامت و از جمله پرستاران ورود کند.
 دکتر هاشمی در پایان با ذکر دستاوردهای طرح تحول سلامت نسبت به سال های قبل و حل بسیاری از مشکلات مزمن شده سلامت کشور خاطرنشان کرد: این دولت نشان داد اگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم، می توانیم و دستاوردهای طرح تحول سلامت نشانه بارز آن است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha