کد خبر: وزیر-بهداشت-در-روانسر-سلامت-هزینه-نیست
۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

وزیر بهداشت در روانسر و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهمترین اقدامات شما در صورت تداوم مسئولیت وزارت چیست، گفت: اگر بنا باشد دولت و مجلس بخواهند برای مردم کشور، نظام سلامت کارآمدی را مستقر کنند، حتما باید مسیری که آغاز شده است را تا چندین دولت آینده ادامه بدهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه حضور در جمع مردم روانسر در مسجد جامع این شهر، با بیان این مطلب، اظهار داشت: برای رسیدن به نظام سلامت کارآمد، حتما باید یکی دو دهه صبر کرد و نقش مردم و مراقبت از سلامت خود بسیار مهم است، بنابراین مهم نیست که چه فردی وزیر باشد بلکه مهم است که تمام ارکان حکومت شامل دولت، مجلس، قوه قضاییه و رسانه ها و صاحبان تربیون برای رسیدن به نظام سلامت کارآمد به وزارت بهداشت کمک کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه طرح تحول سلامت ناشی از خرد جمعی و استفاده از دانش و تجارب بین المللی است، افزود: ناظران داخلی و بین المللی مانند مشاوران سازمان بهداشت جهانی، برای اجرای بهتر طرح تحول سلامت به وزارت بهداشت کمک می کنند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ادامه اجرای طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: مدعی نیستیم که در اجرای این طرح بزرگ، اشکال وجود ندارد و همه باید همدل باشیم و برای سلامت مردم، ارزش قائل شویم و فکر نکنیم که سلامت، هزینه است بلکه همانند دانش است که برای نسل های آینده، سرمایه گذاری می کنیم.

دکتر هاشمی در خصوص کارنامه دولت یازدهم در حوزه سلامت، اظهار داشت: توانستیم هزینه های مردم در بیمارستانهای دولتی را از ارقام بالا به 3 درصد برای روستاییان و 6 درصد برای مردم شهری کاهش دهیم که خدمت بزرگی بوده است.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت را توسعه زیرساخت های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: هزاران پایگاه و خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت در طول سه سال و نیم گذشته در کشور ساخته شد به عنوان نمونه فقط در یکسال، دو هزار و 500 خانه بهداشت ساخته شد و یا 21 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت تحویل داده می شود که در طول دولت های گذشته، بی سابقه بوده است.

دکتر هاشمی با اشاره به دسترسی بیشتر مردم به خدمات حوزه پزشکی در دولت یازدهم، گفت: تا کنون 12 هزار پزشک، متخصص و فوق تخصص در کشور به ویژه در مناطق محروم توزیع شدند و حداقل دو هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بیمارستانها تامین شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha