کد خبر: وزيربهداشتهمه-پروژه-های-در-دست-اجرای-ا
۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰

وزیر بهداشت با بیان این که شهرستان خاش نقش بسیار مهمی در استان سیستان و بلوچستان دارد و موقعیت آن استراتژیک است، گفت: پیشرفت و توسعه این استان می تواند مرهون رشد شهرستان خاش باشد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان خاش، با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای لازم در این شهرستان اظهار داشت: افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در شهرستان خاش، نیازمند طی کردن مراحلی است .

وزیر بهداشت با بیان این که استانداری سیستان و بلوچستان و وزارت بهداشت معتقدند که زیرساخت های این شهرستان باید توسعه یابد، گفت: البته نیاز به ساخت بیمارستان جدید وجود دارد و امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه نیز موافقت کند و همچنین نماینده مردم خاش در مجلس نیز برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن پیگیری های لازم را انجام دهد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه شهرستان خاش دارای سهمیه تحصیلی در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی از طریق کنکور است، افزود: در تخصص هایی مانند اورژانس و پزشک خانواده می توان از پزشکان عمومی علاقه مند بهره برد و برای آنها سهمیه در نظر گرفت.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ارتقای مجتمع عالی سلامت شهرستان خاش، گفت: تبدیل این مجتمع به دانشکده تابع مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و طبق مصوبه این شورا به شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت نمی توان مجوز دانشکده را داد.

دکتر هاشمی با بیان این که در دوران گذشته، شاهد رشد بی رویه توسعه آموزش عالی در کشور بودیم ، یادآور شد: وجود مجتمع عالی آموزش سلامت هم بسیار مهم است زیرا به تربیت نیروی انسانی بومی مورد نیاز این منطقه می پردازد و رشته های جدیدی در آینده ایجاد خواهد شد.

وزیر بهداشت در خصوص تحقق مصوبات سفر سال گذشته خود به استان سیستان و بلوچستان، گفت: اکثر دستورات سال گذشته در جریان است و برخی از آنها مانند کلینیک تخصصی الزهرا(س) خاش، بلوکهای زایمانی، تخت های ویژه و تجهیزات پزشکی مورد نیاز امروز به بهره برداری می رسد و پروژه های در دست اجرا در این استان، تا قبل از پایان دولت افتتاح می شوند که طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) خاش یکی از نمونه های آن است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه احداث بیمارستان سراوان که سالها متوقف شده بود، با سرعت مناسبی در حال اجرا است، افزود: این بیمارستان می تواند تحول عظیمی در حوزه درمان سراوان ایجاد کند در دلگان و فنوج ، مرکز درمان بستر تکمیل می شود و در شهرستان های سرباز و نیکشهر نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به ارتقای تخت های ویژه در شهرستان ایرانشهر، گفت: بخش ام آر آی و سی تی اسکن در ایرانشهر راه اندازی شده و مراکز بهداشتی هم ساخته و نوسازی شده است و تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی در ایرانشهر نیازمند تلاش بیشتر است و باید جراحی های پیشرفته نیز در این شهرستان انجام شود.

دکتر هاشمی در پایان از مهندس هاشمی استاندار استان سیستان و بلوچستان به دلیل حمایت از حوزه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha