کد خبر: وزارت-بهداشت-باید-روش-پرداخت-کارانه-پر
۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت تخصص های رشته پرستاری را در سال جدید گسترش دهد، گفت: روش پرداخت کارانه به پرستاران باید بر اساس تعرفه خدمات پرستاری باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل ازروابط عمومی  سازمان نظام پرستاری، حیدرعلی عابدی با بیان اینکه در سال گذشته فشار کاری زیادی به پرستاران وارد شد، افزود: در یکسال اخیر بیمارستان‌های زیادی از سوی وزیر بهداشت افتتاح شد که بی سابقه بوده اما به جهت آنکه امکان جذب کادر پرستاری وجود نداشت فشار زیادی به این قشر زحمت کش وارد شد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقداماتی به منظور کاهش فشار به پرستاران، ادامه داد: افزایش ظرفیت و سهمیه دانشکده پرستاری به کاهش فشار کاری پرستاران کمک می‌کند، همچنین قرار بود برای جلوگیری از حجم کاری این گروه، تربیت کمک پرستاران مدنظر قرار گیرد که تاکنون هیچ کمک پرستاری بکار گرفته نشده است.

عابدی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مصوبه ای برای قشر پرستاران انجام شد مبنی بر آنکه دولت مکلف شد خدمات مراقبت در منزل به بیماران را اجرایی کند که بدین ترتیب فضای جدیدی برای پرستاران غیرشاغل باز شود همچنین در برنامه ششم توسعه به پرداخت حق تعرفه خدمات پرستاری توجه شد که دولت مکلف به اجرایی شدن آن تا پایان برنامه ششم توسعه گردید.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید در سال جدید سیستم پرداخت کارانه را از سیستم فعلی به روش پرداخت در قالب تعرفه خدمات پرستاری تبدیل کند همچنین اقدام به توسعه تخصص های پرستاری در بخش های مختلف و طرف قرارداد با وزارت بهداشت داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: توجه به بحث رفاهی پرستاران از جمله سرویس های رفت و آمد آنها و ایجاد مهدهای کودک برای فرزندانشان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه واقع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha