کد خبر: ورود-درمان-قطعی-هپاتیتc-به-کشور-راه‌ها
۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳
ورود درمان قطعی هپاتیت C به کشور/ راه‌های انتقال هپاتیت

رییس شبکه هپاتیت کشور از ورود درمان قطعی هپاتیتC  با هزینه اندک و پوشش بیمه‌ای به کشور خبر داد و افزود: در حقیقت درمان هپاتیتC  در ایران ارزان ترین درمان هپاتیت در منطقه است.

 

دکتر سید موید علویان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: شیوع هپاتیت B در اکثر نقاط کشور زیر 2درصد است؛ حال آن که میزان شیوع این نوع هپاتیت در سیستان و بلوچستان و گلستان بالا می‌باشد.
این فوق تخصص کبد و گوارش بیان داشت: برای فعال کردن بیماریابی، تشخیص و درمان در این استان‌ها برنامه‌‌هایی در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت تأثیر واکسیناسیون در کاهش شیوع هپاتیت B مشهود است و تاکنون 30 میلیون نفر ایرانی این واکسن را گرفته اند، این واکسن تولید داخل، ارزان قیمت، بی خطرو قابل دسترس است بنابراین فکر می کنم باید در آینده ای نه چندان دور واکسیناسیون را به گروه‌های بالاتر تعمیم دهیم.

رییس شبکه هپاتیت کشور تصریح کرد: وزارت بهداشت هم برنامه هایی در راستای ارتقاء و پوشش بیشتر واکسیناسیون دارد و در بزرگسالان در حال انجام است

.

راه های انتقال هپاتیت

این مقام مسؤل بیشترین راه انتقال هپاتیت را از طریق خون دانست و تأکید کرد: به طور کلی تماس با خون فرد آلوده، اعتیاد تزریقی، رفتارهای جنسی پرخطر و نا به‌هنجار، خالکوبی‌های غیربهداشتی و عدم رعایت بهداشت در آرایشگاه ها و دندانپزشکی های تجربی موجب انتقال بیماری خواهد شد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha