کد خبر: واکنش-وزیر-بهداشت-به-شکست-طرح-تحول-سلام
۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری طی یادداشتی نوشت: عصبانیت و بحث کوچه بازاری وزیر درمان حکایت از شکست طرح تحول سلامت دارد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متن کامل یادداشت به شرح ذیل است:

سید عباس کشفی ، عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور در یادداشتی مطالبی را در خصوص شکست طرح تحول نظام سلامت و واکنش وزیر بهداشت نسبت به این شکست گفت:  قبول شکست طرح تحول سلامت از مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نشان از کار کارشناسی نشده در تمامی جهات است ، چرا که چند نفر که منافع گروه خاصی را مدنظر داشته اند این طرح را پایه ریزی کرده اند.

 نظرخواهی در برنامه ریزی و طراحی طرح تحول سلامت از تمامی حوزه های مرتبط درمانی به صورت جامع صورت نگرفته است و این در صورتی است که باید از تمامی جهات و گروه های درمانی این کار کارشناسی می شد که اگر این نظرخواهی صورت می گرفت،  وزارت بهداشت در حال حاضر در چالش چه کنم نمی افتاد .

در صورتی که تمامی درب های نقد و انتقاد به وزارت بهداشت بسته و مجراهای دریافت اطلاعات مسئولین فقط از گروه های تحسین کننده و گروه خاص که انتفاع دارند،  بوده است .

با اجرای طرح تحول و وراد شدن به مرحله سوم که افزایش تعرفه ها برای گروه خاص بود ، باید پرسید در این قسمت جیب گروه خاصی دیده شده یا مردم و بیماران؟ آیا هیچ فکری شده است که اگر به هر دلیلی منابع مالی از سوی تامین کنندگان طرح به پایان برسد مردم چگونه باید هزینه های بالای درمان را پرداخت کنند؟

همه می دانیم در صورتی که پرداخت های گروه خاصی که نجومی شد و در صورت نبود منابع مالی از بخش هایی که باید تامین می شد، چگونه مردم باید پرداخت کنند ؟ می توان پیش بینی کرد که چندین سال زحمت و کار یک نفر را در یک لحظه به جیب گروه خاص سرازیر شود ، این کدام کار کارشناسی دیده شده است؟کجای این کار متعارف است؟

 باید یادآور شویم با توجه به حضور و پیگیری مسئولین نظارتی کی و چه وقتی پرداخت های غیر متعارف متوقف می شود . از مسئولین و دستگاه های نظارتی تقاضا داریم جلوی این پرداحت های نجومی و غیر متعارف را بگیرند و اجازه ندهند . کاخ هایی روی خرابه های مردم درد و رنج کشیده بیش از این ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha