کد خبر: هیات-رییسه-یک-کمیسیون-نقش-مهمی-در-عملکر
۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم خاطرنشان کرد: قطعا هیات رییسه یک کمیسیون نقش مهمی در عملکرد آن طی چهار سال دارد. تعدادی از همکاران پزشک بیش از یک دوره در کمیسیون حضور داشته و حتی در مقام ریاست آن، خدمتگذار مردم بوده‌اند.

 

عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از برنامه‌های توسعه کشور در حوزه سلامت هم اکنون محقق شده است.

رستیمیان با تاکید بر همراهی مجلس نهم در ارتقای شاخص‌های سلامت اذعان داشت: در این دوره حمایت‌های مالی قابل توجهی را از وزارت بهداشت شاهد بودیم و می‌توان چنین تحلیل کرد که بهترین عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان در این دوره رقم خورد.

وی یادآور شد: موافقت نمایندگان مجلس با تخصیص یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد از هدفمندی یارانه‌ها، اعمال مالیات برای کالاهای آسیب‌رسان سلامت به حوزه سلامت، وزارت بهداشت را در اجرای بسیاری از برنامه‌ها کمک کرد.

رستیمان اذعان داشت: مالیات کالاهای آسیب‌رسان طی سال‌های آینده اجرایی خواهد شد، اما نکته مهم این است که به تصویب مجلس رسیده و این مبلغ از منابع پایدار در نظام سلامت می‌باشد.

وی تصریح کرد: البته حضوره سلامت با چالش‌های بسیاری مواجه است. در روزهای آغازین مجلس نهم، شرایط بیمارستان‌های دولتی تاسف برانگیز بود و بسیاری از بیماران برای تهیه اقلام دارویی و انجام آزمایش به خارج از مرکز درمانی ارجاع می‌شدند که خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این مشکل برطرف شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم با اشاره به دیدارهای انجام شده با وزیر بهداشت و مسؤلین سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در این دیدارها ضمن تشکر از همراهی کمیسیون بهداشت، مسؤلین اجرایی کشور بر این مهم تاکید داشتند که اعضای کمیسیون خواسته‌های شخصی نداشتند و همواره در صدد رفع دغدغه‌های مردم بودند.

وی افزود: طی دیداری با مسؤلین سازمان بهزیستی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آن حضور داشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر این موضوع متفق‌القول بودند که بیمه همگانی نتیجه همراهی وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. پیشنهاد شد بیمه‌های درمانی در اختیار وزارت بهداشت باشد و وزارت رفاه نسبت به ایجاد پوشش بیمه‌ای در لایه‌های اجتماعی اقدام نماید.

رستمیان بیان داشت: راهنمای بالینی، از جمله طرح‌هایی است که می‌بایست اجرایی شود و انتظار می‌رود در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون مربوطه به این مهم توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هیات رییسه یک کمیسیون نقش مهمی در عملکرد آن طی چهار سال دارد. بنابراین شایسته است در انتخاب ایشان به دوره‌های قبلی به ویژه در مجلس نهم توجه شود. تعدادی از همکاران پزشک بیش از یک دوره در کمیسیون حضور داشته و حتی در مقام ریاست آن، خدمتگذار مردم بوده‌اند.

نماینده دامغان در مجلس نهم ضمن آرزوی توفیق برای تمام نمایندگان مجلس دهم تاکید کرد: توجه شود که حضور در مجلس با رای مردم حاصل شده، بنابراین یک نماینده باید از منافع شخصی چشم‌پوشی کند.

 

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha