کد خبر: هفته-سرطان-بهانه‌ای-برای-پیوند-موسسات
۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت به مناسبت هفته سرطان جزییات شبکه ملی موسسات خیریه سرطان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا محمد نصیری گفت: براساس آخرین اطلاعات ما 850 خیریه مربوط به سلامت در سطح کشور داریم که از این تعداد 420 موسسه، مرکز درمانی هم دارند و حدود 260 موسسه درمانگاه خیریه دارند که این درمانگاههای خیریه حتی مراکز تصویربرداری مجهز داشته و بعض از آنها هم  به امر ترک اعتیاد مشغول هستند.

وی با اشاره به  نقش اداره‌کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در تجمیع خیریه‌ها و هم‌افزایی آن‌ها ، به تشریح دلایل جمع کردن خیریه‌های سرطان در شبکه ملی سرطان پرداخت و گفت: دلیل این‌که در این مرحله به‌صورت ویژه روی بحث سرطان کار می‌کنیم این است که بررسی‌های ما نشان داد که بیش‌ترین تعداد موسسات خیریه‌ای که در حال حاضر در حوزه سلامت فعال هستند در زمینه سرطان فعالیت می‌کنند.

نصیری افزود: 63 موسسه خیریه داریم که یا فقط تمرکزشان به صورت تخصصی روی بیماری سرطان است یا اولویت اول‌شان این بیماری است و در کنارش کارهای دیگری هم می‌کنند و این ظرفیت خیلی بزرگی است.

وی با بیان این که بزرگ‌ترین موسسات خیریه ما در زمینه سرطان فعالیت می‌کنند، گفت: چرخه مالی سالانه بعضی از آن‌ها به چند ده میلیارد می‌رسد یعنی خدماتی مشابه بهترین و بزرگ‌ترین بیمارستان‌های ما ارایه می‌دهند..

نصیری از محک به ‌عنوان نمونه‌ای موفق در زمینه خیریه های سرطان یاد کرد و گفت: موسسه محک هم بیمارستان بسیار مجهزی دارد و کیفیت خدمات جانبی که ارایه می‌کند مانند حمایت از خانواده بیماران در نوع خودش کم نظیر است. در شهرستان‌ها هم همین شرایط وجود دارد. بیمارستان امام‌رضا (ع) در مشهد بسیار موفق و مجهز است و همین حالا پنج شتاب‌دهنده دارد. در شهرهای کمتر بزرگ مانند ارومیه هم می‌بینیم که موسسه‌ای مانند امید در حال احداث بیمارستان 120 تخت‌خوابی تخصصی است و در حال حاضر سه شتاب‌دهنده دارد.

وی به موسسه مهرانه زنجان اشاره کرد و گفت: این موسسه در استانی مانند زنجان فعالیت سازمان‌یافته بسیار خوب و موثری انجام می‌دهد و خیلی از بیمارانی که قبلا برای درمان به تهران می‌آمدند  در حال حاضر با کمک این موسسه در همان استان خودشان درمان و حمایت می‌شوند.

نصیری افزود: بعضی از موسسات هم در زمینه تشخیص و درمان به بیمارستان‌ها کمک می‌کنند مانند موسسه بهنام دهش‌پور که بار بسیار بزرگی از فعالیت‌های یکی از دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی را بر دوش دارد و به‌عنوان مثال بخش‌هایی از بیمارستان شهدای تجریش به دست این موسسه اداره می‌شود و این موسسات ظرفیت بسیار بالایی هم در جلب مشارکت‌های مردمی دارند .

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزات بهداشت از تشکیل جلسات متعدد در زمینه ایجاد شبکه ملی سرطان گفت و از نوشته شدن اساس‌نامه این شبکه خبرداد و اضافه کرد:

در صورت استفاده درست از همه پتانسیلها  بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد و وزارت بهداشت با همکاری دست‌اندرکاران این حوزه و نقش‌آفرینانش می‌تواند موسساتی با تاثیرگذاری ملی ایجاد کند و از منابع موجود بهترین بهره را ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha