عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نگرانی در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان وجود ندارد، بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای مدیریت آن تاکید کرد.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت همایون هاشمی ، با بیان اینکه نگرانی در ارتباط با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود ندارد، افزود: البته با توجه به اینکه این بیماری، مشترک میان پرندگان وانسان است که می تواند تهدیدی برای سلامت انسان، حیات وحش و پرندگان باشد بنابراین اگر موازین بهداشتی و پیشگیری در مورد آن لحاظ شود به خوبی مدیریت می شود.

 نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بیماری آنفلوآنزای پرندگان بیشتر مربوط به فصل سرما است، ادامه داد: پرندگان مهاجری که به سمت تالاب های کشور مهاجرت می کنند ممکن است موجب انتشار این بیماری شوند که لازم است در این خصوص تدابیر پیشگیرانه ویژه‌ای درنظر گرفته شود در کنار این به صورت جدی نیاز است شهروندان به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از عدم ابتلا به چنین بیماری‌هایی توجه کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: تا جایی که اطلاع دارم کمیسیون و واحدی تخصصی در وزارت بهداشت برای رسیدگی و رصد چنین بیماری هایی تشکیل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون گزارشی در مورد بحرانی بودن وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه نشده است، تصریح کرد: این بیماری در کشورهای همسایه دیده شده، بهترین راهکار برای مقابله و مدیریت این بیماری این است که در این زمینه نهادهای اطلاع رسانی مانند صداوسیما آگاهی مردم را نسبت به این بیماری افزایش داده و همچنین نهادهای بهداشتی و پشتیبانی هم در این زمینه فعال شده و همانند گذشته در جهت مدیریت این بیماری نهایت اهتمام خود را به کار برند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha