کد خبر: هاشميعلوم-دارویی-یکی-از-حلقه-های-موثر-د
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۰۰

پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و هشتمین نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی قرائت شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  ،دکتر حمید اکبری ،قائم مقام معاون آموزشی در ابتدای بیست و هشتمین نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی که روز گذشته برگزار شد؛ پیام وزیر بهداشت به این شورا را قرائت کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

با توجه به پیشرفت شگرف و روزافزون  علوم داروسازی در جهان و حضور نخبگان علم داروسازی در کشور ایران، مسلما در چند سال آینده شاهد ترقی هر چه بیشتر این شاخه از علوم پزشکی خواهیم بود. بدیهی است به منظور همگام سازی سطح علمی دانش آموختگان این رشته با تراز های جهانی، بررسی، ویرایش و به روز رسانی دقیق برنامه های آموزشی داروسازی چه در سطح عمومی و تخصصی یکی از اهداف اصلی متولیان این رشته می باشد. از طرفی با توجه به طرح تحول سلامت و نقش برجسته داروسازان  به عنوان یکی از حلقه های اصلی درمان بیماران، تصمیم گیری و سیاست گذاری های آموزشی باید به نحوی انجام گیرد تا شاهد پیشرفت عملکرد و خدمت رسانی داروسازان در حیطه های خدمات درمانی و صنعت داروسازی و کالاهای سلامت محور باشیم.

خوشبختانه با انجام بازنگری برنامه آموزشی دکترای عمومی داروسازی و ارتقای توانایی ها، انتظارات بیشتری از دانش آموختگان این رشته در اجرای برنامه های تحول سلامت از طریق ارتباط موثر با بیمار و پزشک، تجویز منطقی داروها در بیماران بستری و سرپایی و مشاوره دارویی موثر به تیم پزشکی و نیز در صنعت داروسازی از طریق تولید مطلوب داروها و کالاهای سلامت محور و کاهش وابستگی به بازارهای دارویی جهانی و کاهش واردات می رود. بر این مبنا دانش آموختگان این رشته همگام با دانش روز دنیا، آشنایی کامل با کلیه خصوصیات و کاربردهای بالینی داروهای موجود در ایران و جهان، توانایی ارائه اطلاعات دارویی به مردم و بیماران و جامعه علوم پزشکی و تولید دارو و کالاهای سلامت محور (ملزومات دارویی و تجهیزات پزشکی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، مکمل ها، غذاهای رژیمی، فرآورده های طبیعی و مواد خوراکی و آشامیدنی) را دارا هستند.

همچنین با ارتقای برنامه آموزشی مسلما در سال های آتی نقش و حضور داروسازان در بیمارستان های کشور بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و جایگاههای کاری برای حضور متخصصین رشته های داروسازی در عرصه های بالینی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین لازم به تاکید است که افزایش کیفیت آموزش دانشجویان در سطح عمومی و تخصصی از سیاست های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و امید می رود با حضور هرچه موثرتر دانش آموختگان دوره های عمومی و تخصصی در خدمت به جامعه و همچنین ارتقای جایگاه علمی کشور شاهد شکوفایی این رشته از علوم پزشکی کشور باشیم.

در این راستا از زحمات همکاران محترم معاونت آموزشی و دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی این وزارتخانه و همچنین تمامی همکاران محترم، مدیران و اعضای هیات علمی دانشکده های داروسازی کشور در هدایت و اجرای سیاست های فوق الذکر، کمال تشکر و تقدیر را دارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha