کد خبر: نیاز-به-اطلاع-رسانی-سرطان-در-سطح-کشوری
۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

یک متخصص رادیوتراپی با اشاره به این که در مورد سرطان نیاز است که اطلاع رسانی کشوری شود،‌ گفت: اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه ها مانند برنامه های تلویزیون می تواند در کاهش سرطان در کشور کمک بسزایی داشته باشد.

 

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سیمین همتی گفت: همانطور که کشور از طریق رسانه ها برای خیلی از موضوعات آموزش های لازم را ارائه می دهند، پیشنهاد می کنم که در مورد سرطان ها هم برنامه هایی در زمینه بهداشت و آموزش داشته باشیم تا زمانی که بیمار برای درمان خود به پزشک مراجعه می کند در همان مراحل اولیه باشد تا پزشکان بتوانند درمان مناسبی جهت بهبودی کامل بیمار انجام دهند.

این عضو هیات علمی رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: کم بودن مراکز رادیوتراپی انکولوژی در تمام کشور از معضلاتی است که باعث می شود به تمام بیماران نتوانیم خدمات درمانی لازم را ارائه دهیم. چرا که با توجه به افزایش جمعیت، کم بودن دستگاه ها و جدید نبودن آن ها می تواند در روند درمان اختلال ایجاد کند.

وی در پایان تصریح کرد: پوشش بیمه ها برای درمان بیماران سرطانی تا حدودی توانسته است از نظر مالی مبتلایان را حمایت کند. اما با بهتر شدن کیفیت دستگاه های رادیوتراپی،  بیشتر شدن تعداد آنها،‌ اطلاع رسانی به عموم مردم و توجه به شرایط بیمار همه پزشکان حوزه سرطان می تواند قدم بزرگی برای درمان آن ها بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha