کد خبر: نگاه-سیاسی-از-برنامه-های-درمانی-باید-حذ
۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸

رییس انجمن دندان پزشکان ایران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: نمی توان طی یک برنامه که به صورت دستور اداری به واحدهای بهداشتی کشور ابلاغ می شود، پروژه بهداشت را به منزل مقصود رساند

 

دکتر باقر شهنی زاده رییس انجمن دندان پزشکان ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تصریح کرد: کیفیت خدمات دندان پزشکی که در ایران ارئه می شود هم تراز با استانداردهای جهانی است و این یکی از افتخارات جامعه دندان پزشکی به شمار می آید.

شهنی زاده با تاکید بر این که موضوع بهداشت باید اولویت نخست در تمام مطب ها و مراکز دندان پزشکی باشد، افزود: مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان، مراجعه به دندان پزشک جهت انجام معاینات لازم و اطینان از سلامت دهان و دندان می تواند در پشییگری از پوسیدگی ها موثر باشد

وی با تاکید بر این که قانونی برای آموزش مباحث مربوطه به بهداشت دهان و دندان وجود ندارد، اذعان داشت: در چنین مواردی، فرهنگ به عنوان شاه کلید اصلی شناخته می شود که اکتسابی است.

این دندان پزشک عمومی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت سال ها است در حال برنامه ریزی برای کاهش پوسیدگی دهان و دندان است. در این زمینه باید گروه های مختلفی تقسیم بندی شوند. طی یک بازه زمانی جامعه ایران جوان بود و آمار پوسیدگی بالا بود که در حال حاضر درصد بی دندانی در ایرانیان رو به افزایش است و همین امر موجب شده مردم به کاشت ایمپلنت روی آورند.

شهنی زاده با تاکید بر این که در برنامه های بهداشت و درمان باید نگاه سیاسی به طور کامل حذف شود، متذکر شد: طبق اعلام جامعه پزشکی نمی توان طی یک برنامه که به صورت دستور اداری به واحدهای بهداشتی کشور ابلاغ می شود، پروژه بهداشت را به منزل مقصود رساند. باید عزم ملی و برنامه ای همگانی باشد تا تمام دندان پزشکان برای درمان بسیج شوند.

به گفته وی، بسیاری از جلساتی که برگزار می شود، با هدف رفع مشکل است؛ در حالی که روش فعلی پراکنده است و چنانچه خدمات را با عامی گری به روستاها ببریم و از آنجا انتظار ارتقای شاخص های بهداشتی را داشته باشیم، خیلی مطلوب نیست.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha