کد خبر: نوزادان،-قربانی-اعتیاد-مادر؛-مسؤلین-ر
۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: نوزادانی که از مادران معتاد و متبلا به HIV متولد می‌شوند، قربانی هستند و ما به عنوان مسؤل باید از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نماییم.

 

خبرگزاری سلامت- گروه اجتماعی: یازده روز از مرگ «رویا» نوزاد چهارماهه‌ای که به خاطر اوردوز با موادمخدر و سو‌ءتغذیه شدید جانش را از دست داد، می‌گذرد. نوزادی که تنها در بیمارستان بستری شد و تنها هم فوت کرد. نوزادی که تنها در بیمارستان بستری شد و تنها هم فوت کرد. در پنجمین روز از مرگ این نوزاد، اعضای جمعیت امام علی(ع) برایش، مراسم سوگواری برگزار کردند. آنها از او، به‌عنوان کودک بی‌نشانی یاد کردند که غریبانه قربانی مواد مخدر شد.

دکتر رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت گفت: اعتیاد سرسلسله آسیب‌های اجتماعی در کشور است و بارها در جلسات با مسألین دولت عنوان شده است وزارتخانه‌ای ویژه این آسیب تشکیل شود.

خضری با اشاره به این‌که 25 کشور در سطح جهان به طور جدی با معضل اعتیاد مواجه هستند، اذعان داشت: تنها در دو کشور، مقام دولتی در قالب وزیر برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است. در کشور ما ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر با رییس جمهور است، اما به دلیل مسولیت‌های فراوانی که برای رییس دولت وجود دارد، لازم است حداقل معاونتی از سوی وی مسؤلیت این ستاد را بر عهده بگیرد.

وی متذکر شد: هزینه‌هایی که معضل اعتیاد به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، معادل بودجه حوزه سلامت در یک سال است. در سطح کشور به طور تقریبی 5 میلیون نفر دچار اعتیاد هستند و البته خانواده آنها نیز از این موضوع رنج می برند و درگیر آن هستند.

خضری بیان داشت: باید توجه ویژه به اعتیاد داشت و آسیب شناسی از مدارس آغاز شود تا فرهنگ مبارزه با این آسیب اجتماعی به نحو مطلوب محقق شود.

بر اساس گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، زندگی کردن در خانواده‌هایی که با مشکل اعتیاد روبرو هستند اغلب بسيار دشوار است و به همین علت در خانواده‌های آسيب ديده از اعتياد، افراد با انواع مشکلات عاطفی، روحی، روانی و اختلالات رفتاری روبرو می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین کارشناسان در بدنه دولت حضور دارند و در این راستا، باید راهکاری برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از اعتیاد ارائه شود. نوزادانی که از مادران معتاد و متبلا به HIV متولد می‌شوند، قربانی هستند و ما به عنوان مسؤل باید از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نماییم.

متاسفانه هیچ نوع پیگیری از این معضل مشاهده نمی‌شود، همه این‌ها درحالی است که اصلی‌ترین قربانیان این آسیب‌ها کودکان ما هستند.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha