کد خبر: نماینده-مردم-شازند-در-مجلس-عنوان-کرد؛ت
۸ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۹

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: تجمیع بیمه ها به حوزه بهداشت و درمان قشر کارگر آسیب می زند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري علی ابراهیمی گفت: موضوع تجمیع بیمه ها، از جهات مختلف قابل بررسی و نیازمند واقع بینی و تصمیمات مقتضی بر اساس منطق و محدودیت ها و مقدورات کشور است.

وی ادامه داد: تجمیع بیمه ها از یک طرف سیستم خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان را یکپارچه خواهد کرد و این یکپارچه سازی سبب پوشش بیمه ای هماهنگ تر و کارآمدتر برای طبقات مختلف از جمله کارگران خواهد شد. به خصوص در شرایطی که تفاوت در نوع بیمه عادی و تکمیلی افراد هم مشکلات و چالش هایی ایجاد کرده، به نظر می رسد تجمیع بیمه ها بتواند این مشکلات و تناقضات را کاهش می دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس استدلال های مخالفان تجمیع بیمه ها، خدماتی که طی سالیان متمادی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی تدارک دیده شده، با تجمیع بیمه ها در معرض استفاده عموم قرار خواهد گرفت و ممکن است به حوزه بهداشت و درمان جامعه کارگری آسیب برسد.

نماینده مردم شازند در مجلس با اعتقاد بر اینکه هر اقدامی که بتواند عدالت و رفاه اجتماعی را یک پارچه کند و از تبعیض، موازی کاری و چندگانگی جلوگیری کند موافق بوده و خواهم بود خاطر نشان کرد: اما در این مورد خاص انتظارم این است که مسئولان امر چه در وزارت بهداشت و چه در وزارت کار و رفاه اجتماعی با تشکیل کارگروه های تخصصی جوانب امر را سنجیده و با پرهیز از فرافکنی واقعیت های امروز کشور را لحاظ و یک تصمیم کارشناسی شده و دقیق اتخاذ و آن را برای تصویب به مجلس ارسال نمایند.

ابراهیمی افزود: در مجموع در هر زمینه ای که بتوان در کشور یکپارچه سازی را دنبال کرد و از تعدد قوانین و اقدامات در حوزه های مختلف جلو گیری کرد به نفع مردم و مملکت خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر در بحث تجمیع بیمه ها کار کارشناسی صورت گیرد و مسیر آن به درستی و با لحاظ کردن همه جوانب طی شود به نظر می رسد در مجموع تجمیع بیمه ها به نفع عموم مردم  خواهد بود. زیرا بسیاری از مردم که تحت پوشش بیمه های مختلف هستند عملا از خدمات بیمه ای مناسبی بهره مند نیستند. بعنوان مثال در برخی شهرها و یا حتی کلانشهرها بیمارستان هایی هستند که فقط به یک نوع بیمه خدمات ارائه می دهند و سایر بیمه شدگان در سردرگمی به سر می برند یا عملا بیمه آنها بلا استفاده است که یا باید به شهرهای دیگر سفر کنند که خود هزینه بر است و یا اینکه باید از خدمات آزاد درمانی استفاده نمایند که بازهم هزینه بر بوده و نافی عدالت اجتماعی است.

وی افزود: وزارت بهداشت بر موضوعاتی چون اجرای سیاست های کلان نظام سلامت تصویب آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام ابعاد مختلف سلامت ابعاد مثل مسائل مرتبط با سلامت در کشاورزی، آلودگی هوا، خودروها، جاده‌ها و... تاکید دارد که بخشی از آنها به درستی بیان شده و از طرفی وزارت تعاون رفاه نیز دغدغه هایی دارد که در جای خود قابل تامل و نیازمند بررسی است. لذا بهتر آن است که این موضوع با اقناع و حسن همکاری پیش برود و با یک نگاه کلی سنجیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha