کد خبر: نمایشگاه-قرآن-مکانی-برای-انس-و-الفت-مرد
۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸

نمایشگاه قرآن مکانی برای انس و الفت مردم با قرآن محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از ستادخبری نمایشگاه قران غلامرضا شجاع ،مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران در بازدید از نمایشگاه قرآن   گفت:شعار امسال نمایشگاه شعار مفهومی خوبی برای برپایی نهضت قرآنی در سراسر کشور است که به پیشنهاد دهندگان این شعار در نمایشگاه قرآن امسال تبریک می گویم.

وی، یکی از مشکلات اساسی بشریت در تمام حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را نبود فهم درست از مفاهیم قرآنی دانست و گفت: یکی از مشکلات بشریت امروز این است که عمل کننده به قرآن بسیار کم است.

شجاع تصریح کرد: همان طور که ظاهر و باطن برای انسان وجود دارد؛ قرائت قرآن، ظاهر آن و عمل به مفاهیم قرآن، باطن آن است. همان طور که دریا عمق دارد در قرآن نیز مفهوم های عمیقی وجود دارد که باید همانند مرواریدی از دل دریا توسط کارشناسان، علما و فضلا استخراج شود.

وی، یکی از راه های سعادتمندی بشر را عجین بودن با مفاهیم قرآن عنوان کرد و افزود: تمام مسوولان در تمامی حوزه ها باید با مفاهیم قرآنی ارتباط برقرار کرده و به آنها عمل کنند .

شجاع ادامه داد: اگر انسان این آگاهی را پیدا کند که عمل به قرآن چه سعادت و آرامشی را در دنیا  و آخرت برایش به ارمغان می آورد؛ هر روز به قرآن مراجعه می کند.

وی خاطرنشان کرد:اگر قطره ای از معرفت قرآن در زندگی ما جاری و ساری شود؛ هم زندگی ها روی آسایش و آرامش را به خود می گیرد و هم جامعه، جامعه آرمانی قرآن خواهد شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha