کد خبر: نقش-آزمایشگاه-در-نظام-سلامت-غیر-قابل-ان
۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو عنوان کرد: نقش آزمایشگاه در نظام سلامت غیر قابل انکار است.

 

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر حسین رستگار در کارگاه آموزشی اعتبار بخشی پروفایل اسیدهای چرب گفت: اهتمام ویژه ای به استقرار روش های معتبر در آزمایشگاه ها داریم.

وی افزود: با اتکا به نتایج معتبر آزمایشگاهی می توان به تصمیمات درست و مطمین در تمامی مراحل اجرایی سیاست های نظام سلامت در کشور دست یافت.

رستگار تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اعتباربخشی یکی از شاخص های مهم ارزشیابی آزمایشگاه های دانشگاه های علوم پزشکی از سوی هیات امنا دانشگاه ها تعداد استقرار روشهای معتبر است.

وی  اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این کارگاه ها بازنگری، ارتقا و یکسان سازی روش های انجام آزمون در تمامی آزمایشگاه های کنترل کیفی کشور است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: برگزاری این کارگاه ها مقدمه استقرار روش های معتبر و صدور نتایج قابل دفاع است.

رستگار همچنین عنوان کرد: عملکرد آزمایشگاه ها بایستی به نحوی باشد که اطمينان لازم را از حیث داشتن صحت و دقت نتایج صادره حاصل شود و از کارشناسان بروز از نظر علمي و تجربي، شرايط محيطي مناسب آزمايشگاه، روش های معتبر و تجهیزات بروز بهره مند باشد.

بر اساس این گزارش، این کارگاه آموزشی دو روزه ۱۱ و۱۲ خرداد ماه با حضور کارشناسان منتخب آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو کشور در سالن ابن سینای اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو درحال برگزاری است که طی آن، تجربیات و نتایج حاصله از فرآیند اعتبار بخشی مورد تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha