کد خبر: نظام-سلامت-کشور-نیاز-به-عملیات-احیا-د
۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱

عملکرد نظام سلامت در کشور ما به حدی زیر سئوال رفته که امروز اگر نسخه ای از طرف پزشک به بیمار داده شود، بیمار با تردید می پذیرد که به آن نسخه عمل کند. علت این امر تنها و تنها بی اعتماد شدن مردم به نظام سلامت کشور است. اتفاق ناخوشایندی که در بی اعتنایی مسئولین امر روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي  نظام پرستاری، سوپروایزر بالینی یکی از بیمارستان های پایتخت، ضمن گلایه از عملکرد نامطلوب و تاسف بار مسئولین امر بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: متاسفانه در دوره های مختلف از سوی مسئولان نظام سلامت کشور شنیده ایم که سلامت مردم در اولویت است اما این امر تنها در حد شعار بوده و هیچ نمود خارجی ای ندارد. این مسئله به حدی برای کارکنان بهداشت و درمان کشور ثابت شده است که دیگر جای انتظاری برای هیچ کس باقی نمانده است و هیچ امیدی برای بهبود این شرایط تاسف بار وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها عده ای ذی نفع اختیار امر سلامت مردم را به دست گرفته اند که نه تنها هیچ اهمیتی به جان و سلامتی افراد نمی دهند بلکه صرفاً به سلامتی مردم به عنوان ابزاری برای رسیدن به منافع خود می نگرند.

این سوپروایزر آموزشی ادامه داد: بی عدالتی در نظام سلامت ما به حدی رسیده که باید اذعان کنیم نظام سلامت کشور نیاز به CPR دارد. در حقیقت تمامی کارکنان نظام سلامت مانند تماشاچیان یک استادیوم هستند که فقط نظاره گر هستند و بازیگران اصلی یک گروه حداقلی هستند که خود صاحبان اصلی تمامی منافع نظام سلامت هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتیجه این امر بی اعتمادی گسترده مردم به نظام سلامت، بی انگیزگی کارکنان عرصه بهداشت و درمان و گسترش روز افزون بی عدالتی در این سیستم است که مورد غفلت شدید مسئولان امر قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha