کد خبر: نظارتی-بر-روند-شهرسازی-در-ایران-وجود-ند
۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عدم نظارت بر روند شهرسازی در کشور اذعان داشت: ساختمان‌هایی بدون استحکام ساخته می‌شوند که مانند قوطی کبریت روی هم چیده شده و هر روز تعداد طبقات و برج‌ها افزایش می‌یابد.

 

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: در مجموع، ساخت و ساز در ایران بدون برنامه در حال انجام است که نه تناسبی با شهرک سازی نوین دارد و نه الگویی از شهرسازی سنتی و فرهنگ ایران در آن دیده می‌شود.

خادمی گفت: ارتفاع و رنگ ساختمان‌ها در کلانشهرهای دنیا دارای قواعد مشخص و مدون است که در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر بسزایی دارد؛ ضمن این که چهره شهر را زیباتر می‌کند.

وی متذکر شد: درآمدزایی بی حد و حصر در ایران، احداث ساختمان‌هایی بدون تناسب را موجب شده که الگوی مشخصی ندارد. متاسفانه افرادی در ساخت و ساز وارد شده‌اند که نه دانش لازم را کسب کرده و نه بر رعایت نکات فنی اهتمام دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: ساختمان‌هایی بدون استحکام ساخته می‌شوند که مانند قوطی کبریت روی هم چیده شده و هر روز تعداد طبقات و برج‌ها افزایش می‌یابد. این در حالی است که ساختمان‌سازی، جزء صنایع بزرگ در دنیا به شمار می‌رود، فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند و رونق صنایعی مانند فولاد و سیمان را در پی دارد.

خادمی با انتقاد از عمر کم ساختمان‌ها در ایران گفت: این زمان حداکثر به 30-25 سال محدود می‌شود که هدررفت سرمایه است. ماتسفانه نظارتی بر روند شهرسازی در ایران وجود ندارد که می‌توان به تغییر تراکم‌ها در یک محله مشخص اشاره داشت که در فواصل زمانی مختلف، تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: نوع شهرسازی در آلودگی هوا موثر است. احداث برج‌های متعدد مانع از وزش باد شده و به همین دلیل تعداد روزهای سالم در کلانشهری مانند تهران بسیار کم است.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha